Städtjänster 2025
Upphandlingen är ett samarbetsprojekt mellan Adda Inköpscentral, kommuner och kommunala bolag. Vi söker kommuner och kommunala bolag som vill samverka i en upphandling av städtjänster med särskilt fokus på att främja en sund konkurrens på marknaden.
Om upphandlingen av städtjänster
Adda söker kommuner och kommunala bolag som vill samverka i en upphandling av städtjänster med särskilt fokus på att främja en sund konkurrens på marknaden.
Ambitionen är att upphandla städtjänster av bra kvalitet, med hög hållbarhetsprestanda och med seriösa leverantörer. Vi kommer tillsammans med er att utreda hur en effektiv kravställning och leverantörskontroll ska göras, samt ta fram mallar för detta. Projektet kopplar an till SKRs initiativ med att stärka det förebyggande arbetet mot välfärdsbrott.
Projektet kommer ha tillgång till expertis inom områdena städtjänster, juridik, hållbarhet och uppföljning.
Intresseanmälan
Har ni behov av städtjänster och är intresserade av att delta i vårt samarbetsprojekt? Anmäl ert intresse genom att fylla i formuläret. Där anger ni kontaktuppgifter och vilken typ av lokaler som det gäller. Ni är också välkomna att delta i projektet om ni har erfarenheter att dela med er av men inte har för avsikt att upphandla.
Vi behöver er intresseanmälan senast 12 juni 2024
Vid många intresseanmälningar kan Adda behöva göra ett urval. Vi önskar gärna se en stor geografisk spridning och vill samverka med kommuner och kommunala bolag av olika storlek. Dessa parametrar kommer därför att påverka urvalet. Adda avser att samverka med minst 3 organisationer.
För mer information om samarbetssprojektet, kontakta pernilla.viktorsson@adda.se.
Tidplan för upphandlingen
Den preliminära tidsplanen för genomförande av upphandlingen är september 2024 till september 2025. Avtalsstart planeras under det andra kvartalet 2026.