Vanliga frågor och svar om organisationsabonnemang
Här har vi samlat vanliga frågor och svar om hur organisationsabonnemangen fungerar.
Hur räknas avgiften ut?
Avgiften räknas ut genom en formel som kombinerar tre faktorer:
- utbildningens omfattning
- antalet anställda i organisationen
- andel av alla medarbetare som bedöms vara målgrupp för utbildningen
Hur får våra medarbetare tillgång till utbildningen?
Ni kan välja att göra utbildningen tillgänglig på ett av följande sätt:
- Egen lärplattform. Utbildningen levereras då via en LTI-lösning eller som en SCORM-fil.
- Addas lärplattform. Ni får tillgång till en egen dashboard (sida) där den eller de utbildningar som ni köpt finns. Allt era medarbetare behöver göra är att skapa ett konto hos Adda med en e-postadress som är kopplad till er organisation. Då kommer de automatiskt åt dashboarden vid inlogg och kan enkelt registrera sig till en utbildning.
Vad betyder kategorierna S-M-L?
Alla webbutbildningar delas in i storlekskategorierna S, M, L. Vilken kategori en utbildning hamnar i beror på:
- utbildningens omfattning och innehåll.
- bedömd storlek på målgrupp för utbildningen.
Det innebär till exempel att en mindre omfattande utbildning kan hamna i kategori S eller M, beroende på ämnet. Om utbildningen bedöms vara aktuellt för en stor andel anställda i en organisation blir det en M, medan en annan utbildning i samma omfattning kan kategoriseras som S, för att den riktar sig mot en väldigt smal målgrupp.
Kategoriseringen kan också påverkas av hur utbildningen är uppbyggd och typen av innehåll (text, film, bild, verktyg mm).
Kan jag som chef se om mina medarbetare har slutfört en webbutbildning?
Ja, du kan ta del av rapporter där du se vilka medarbetare som registrerat sig, påbörjat eller slutfört en utbildning. Om ni använder Addas lärplattform så hjälper vi dig att plocka ut rapporter. Har ni egen lärplattform fungerar det på samma sätt som för era övriga utbildningar.