Just nu har vi problem med vissa funktioner på webben. Vi arbetar med att lösa problemet.

Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

15 januari 2021 Ekonomi och HR | Upphandling | Ramavtal

Fyra snabba frågor om Pension

Nu är ramavtalet Pension 2019 klart för avrop. Vi passade på att prata lite med kategoriansvarig Charlotte Dagnäs och upphandlaren Camilla Ljungman på Inköpscentralen om hur arbetet med upphandlingen har gått och vad som är bra med det nya ramavtalet.

Hur har upphandlingen gått?

- Vi har haft en bra leverantörsdialog och fått mycket bra input från både leverantörer och kunder! Nu har vi ett ramavtal på plats med leverantörer som vid avrop kommer att erbjuda sina bästa lösningar utifrån kundens behov, säger Camilla.

Vad är bra med det nya ramavtalet?

- Våra kunder kan avropa de tjänster inom pensionsadministration och försäkringslösningar som de har behov av till bra villkor, berättar Charlotte. I avropet kan de utöver de tjänster som kravställts och takprissatts i ramavtalet även specificera och kravställa sitt behov ytterligare med hjälp av en kravkatalog.

Vilken är den största nyttan för kunden?

- Det nya ramavtalet ger en ökad möjlighet för upphandlande myndigheter att specificera sitt behov av pensionstjänster. Vår förhoppning är att våra kunder ska se att avropsstöd och vägledning underlättar vid avrop, och att detta resulterar i både ökad kvalitet och frigörande av tid och resurser, fortsätter Charlotte.

Till sist, vad är ni själva mest nöjda med?

- Vi är tacksamma för leverantörernas intresse och den dialog som vi genomfört inför upphandlingen. Synpunkter både under dialog och i den externa remissen har verkligen bidragit till ett förbättrat underlag. Vi tror att ramavtalet ger goda möjligheter till en bra affär både för kund och leverantör, säger Camilla.

Kommentarer (0)
Skriv en kommentar

Missa inte vårt webbinarium om ramavtalet den 21 januari klockan 10.00-11.00.

Vi går igenom ramavtalet och du har givetvis möjlighet att ställa frågor. 

Vill du läsa mer om ramavtalet Pension 2019? Här kan du ta del av ytterligare information, stödmaterial med mera.