Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

1 september 2021 Ekonomi och HR | HR-tjänster | Ramavtal

Fyra snabba frågor om Rekryteringstjänster

Ramavtalet Rekryteringstjänster 2019 är nu klart för avrop. Vi passade på att prata lite med avtalsansvarig Marie Eklund och upphandlaren Mauritz Canevall på Inköpscentralen om hur arbetet med upphandlingen har fungerat och vad upphandlande myndigheter kan se fram emot med det nya ramavtalet.

news-icon

Hur har upphandlingen gått?

- Det har gått bra, trots en mycket omfattande upphandlingsprocess. Vi har lagt särskilt stor vikt på kvalitet och leverantörernas förmåga att leverera kvalitativa tjänster, berättar Mauritz och tillägger att intresset för upphandlingen har varit stort, både från upphandlande myndigheter och från rekryteringsbranschen.

- Jag vill också lyfta fram det otroliga engagemang som leverantörssidan har visat, både inför och under upphandlingen, säger han.

Vad är bra med det nya ramavtalet?

- Att vi tillsammans med våra leverantörer kan presentera ett ramavtal som våra kunder kan nyttja efter behov. De kan få extern hjälp att hitta rätt kompetens till en specifik roll, men det kan också handla om en second opinion eller fördjupad personbedömning av slutkandidater, arbetspsykologiska tester vid rekrytering eller hjälp med rekryteringsannonser via sociala medier, berättar Marie.

Vilken är den största nyttan för kunden?

- Den största nyttan med ramavtalet är att det täcker en så stor bredd av tjänster som kan avropas och anpassas efter kundens specifika behov, menar Marie.

- Vi är särskilt nöjda med att ha tagit fram en avropsmodell för fyra av delområdena som vi kallar kvalitetsrating, där syftet är att premiera leverantörer som under ramavtalets löptid utför högkvalitativa uppdrag, tillägger Mauritz.

Till sist, vad är ni mest nöjda med?

- Vi är mest nöjda med slutresultatet, att vi nu tillsammans med våra leverantörer kan erbjuda ett ramavtal med kvalitativa tjänster som täcker en stor bredd av våra kunders behov av olika rekryteringstjänster, säger Marie.

Här kan du läsa mer om ramavtalet Rekryteringstjänster.

Kommentarer (0)
Skriv en kommentar

Ta del av aktuell information om ramavtalet på något av våra informationstillfällen. 

Vill du läsa mer om ramavtalet Rekryteringstjänster? Här kan du ta del av ytterligare information, stödmaterial med mera. 

Antagna leverantörer

AB Effektiv Borås

Adecco Sweden Aktiebolag

Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Aon Assessment (Sweden) AB

Assessio Sverige AB

Chefspoolen i Sverige AB

Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Clockwork Skolbemanning AB

Compass Rekrytering & Utveckling AB

Cubiks Sweden AB

Experis AB

Jobtip AB

Lisberg Sverige Aktiebolag

Michael Catenacci AB

OnePartner Group AB

Poolia Sverige Aktiebolag

Pro Astri AB

Psykologisk Metod

Randstad AB

Signpost AB

Source Executive Recruitment Sweden AB

StudentConsulting Sweden AB (publ)

Tarasso

Trust Partner Malmö Aktiebolag

UNIKResurs i Sverige AB

We Select Sweden AB

Wise Professionals

Zmash AB