Just nu har vi problem med vissa funktioner på webben. För många användare hjälper det att rensa webbdata. Det gör du genom att hålla in Ctrl+Shift+Delete och sedan klicka på "Rensa nu/Rensa data" beroende på webbläsare. Vi arbetar med att lösa problemet.

Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

19 juni 2022 Samhällsbyggnad | Upphandling | Ramavtal

Tre nya ramavtal inom storköksutrustning

För första gången har Adda Inköpscentral genomfört tre separata upphandlingar inom storköksutrustning. Syftet är att kunna erbjuda en helhetslösning med tre ramavtal som stöttar kunden genom alla faser – från planering, projektering och anskaffning av storköksutrustning, till installation, besiktning och eventuell reparation samt omhändertagande av gammal utrustning.

news-icon

Nu är alla ramavtalen på plats. Sist ut är avtalen för Stockholms län gällande Storköksutrustning installation och service (start 26 september) och Storköksutrustning konsulter (start 3 oktober).

På Adda Inköpscentral är det Pernilla Viktorsson och Pernilla Jönsson som tillsammans med David Vestberg arbetat fram de nya avtalen.

Berätta! Hur har upphandlingarna gått?

– De har gått bra! Det känns roligt att kunna erbjuda ett komplett utbud av tjänster för alla verksamheter med storkök, säger David.

Vilka är fördelarna med de nya ramavtalen?

– Att beställare kan få stöd genom alla faser, såsom planering, projektering, service, installation och besiktning samt avveckling och omhändertagande av storköksutrusning. Det innebär ett mer komplett stöd än tidigare, säger David.

Vilken är den största nyttan för kunden?

– Det nya avtalet för storköksutrustning ger beställaren nya möjligheter. Verksamheter kan nu avropa utifrån sina egna förutsättningar och specifika behov, berättar Pernilla Viktorsson och fortsätter:

– Den särskilda fördelningsnyckeln som används vid avrop innebär att val kan göras utifrån exempelvis funktion, miljökrav och storlek. Det blir det bästa alternativet utifrån kundens prioriteringar.

– Avtalen för konsulter och installation och service är också enkla att avropa från med hjälp av rangordning per län. Vi har tagit fram mallar för att stötta beställaren att beskriva och klargöra vad kontraktet omfattar, berättar Pernilla Jönsson.

Till sist, vad är ni mest nöjda med?

– Att vi har nått målet om att erbjuda leverantörer för storkök som har en stor bredd på sitt sortiment, säger David. På avtalet för konsulter samt installation och service erbjuds god kompetens samt kunniga projektörer, besiktningsmän och installatörer.

– Jag är också nöjd över att vi nu utöver själva utrustningen kan erbjuda tjänster kopplade till storkök, avslutar Pernilla Jönsson.

Här kan du läsa mer om respektive ramavtal:

Storköksutrustning 2020
Storköksutrustning 2020 installation och service
Storköksutrustning 2020 konsulter

Kommentarer (0)
Skriv en kommentar
Prenumerera på Avtalsnytt
Välkommen på seminarium

Vill du veta mer om ramavtalen? I höst ordnar vi flera digitala informationstillfällen om storköksutrustning. Läs mer och anmäl dig här!