FASTIGHETSNÄRA TJÄNSTER

Säkerhetslösningar konsulter 2025

Syftet med upphandlingen är att erbjuda en heltäckande lösning av säkerhet och beredskap för kundernas verksamheter.

Status: Utvärderas Inkomna anbud granskas och utvärderas
Planerad avtalsstart: 2026-02-02

Säkerhetslösningar konsulter 2025 ska ersätta befintligt ramavtal Säkerhetsteknik konsulter 2020-2.

Upphandlingens omfattning

Konsulter som kan genomföra uppdrag, till exempel risk- och sårbarhetsanalyser, utredningar, projektering, kontroller, besiktningar, stödinsatser och utbildningar inom säkerhet, beredskap samt brandskydd. Upphandlingen kommer inte att omfatta bevaknings- och larmtjänster.

Vi utreder i förstudien huruvida den bästa lösningen för detta området är dynamiskt inköpssystem (DIS) eller ramavtal samt vilka områden som ska ingå.

Varför upphandlar vi Säkerhetslösningar konsulter 2025?

Vi upphandlar detta för att hjälpa er att få de bästa produkterna och tjänsterna på området. Upphandlingen ska bidra till större säkerhet och beredskap för hela landet. 

Hållbarhet i upphandlingen

För att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta görs under hela upphandlingsarbetet flera analyser av risker för negativ påverkan på människor, miljö och samhälle. Inom säkerhetsteknik tittar vi särskilt på miljö- och hälsoskadliga ämnen, klimatpåverkan, hållbara leveranskedjor, arbetsmiljö och arbetsrättsliga villkor i Sverige.

Publicerad 2024-07-04 Uppdaterad 2025-10-03