Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Förbrukningsmaterial

Hygienartiklar och städmaterial 2022

Upphandlingen genomförs för att kunna fortsätta tillgodose alla regioner, kommuner och deras bolags behov av hygienartiklar och städmaterial. Här fyller artiklarna och produktsortimentet en väldigt viktig funktion för äldreomsorg, sjukhus, skolor och förskolor.

Status: Tilldelad Avtal tecknat
Planerad avtalsstart: november 2023

Om upphandlingen

Upphandlingen kommer resultera i ett ramavtal där vi har tagit hänsyn till fastställda hållbarhetsmål som går i linje med Sveriges miljömålsättningar och Agenda 2030, samt en relevant varukorg med ett produktsortiment som speglar era köpmönster. Helhetslösningen omfattar produkter med god kvalitet och ett tydligt hållbarhetsfokus med bästa pris.

Upphandlingen omfattar produkter inom följande varugrupper:

  • Torkpapper och servetter
  • Påsar och säckar
  • Handskar
  • Servering
  • Personlig hygien och förband
  • Vård
  • Städmaterial
  • Rengöringsmedel

För samtliga varugrupper har följande leverantörer tilldelats i upphandlingen, enligt nedan rangordning:

  1. Lyreco Sverige AB
  2. Procurator AB
  3. OneMed Sverige AB

Varför upphandlar vi Hygienartiklar och städmaterial?

Vi vill genom att upphandla ett kvalitativt ramavtal med relevant produktsortiment och miljö- och hållbarhetsfokus frigöra resurser från er.

Tidplan för upphandlingen

Avtalsstart är den 1 november 2023. Detta innebär att prislistor, sortiment och andra handlingar som hör till avtalet kommer att publiceras den 1 november. Vi förstår att det är många kunder som vill ha tillgång till denna information så fort som möjligt för att kunna förbereda sig inför avtalsstart, men vi har tyvärr ingen möjlighet att lämna ut denna information före avtalsstart. Den 1 november kommer samtliga handlingar att publiceras på vår webb.

Kontakt person bild

Nina Lindoff

Upphandlare
Adda Inköpscentral

Referensgrupp

Anmäl dig till referensgruppen genom att fylla i och skicka in vårt formulär för intresseanmälan. Anmälan är öppen för avropsberättigade myndigheter/enheter.

Prenumerera på Avtalsnytt