FÖRBRUKNINGSMATERIAL

Hygienartiklar och städmaterial 2025

Varor för hygien och städ som exempelvis torkpapper, påsar, rengöringsmedel, städmaterial och engångsartiklar.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: 2026-05-01

Kommande avtal kommer ersätta Hygienartiklar och städmaterial 2022-2.

Upphandlingens omfattning

Syftet med upphandlingen är att erbjuda hygienartiklar och städmaterial. Upphandlingen kommer resultera i ett ramavtal där vi har tagit hänsyn till fastställda hållbarhetsmål som går i linje med Sveriges miljömålsättningar och agenda 2030, samt en relevant varukorg med ett produktsortiment som speglar våra kunders behov.

Upphandlingen kommer inte omfatta köksutrustning för flergångsbruk, städmaskiner och munskydd för flergångsbruk. Förstudien får visa om ytterigare avgränsningar är aktuellet.

Varför upphandlar vi hygienartiklar och städmaterial?

Genom att upphandla ett relevant produktsortiment med miljö- och hållbarhetsfokus frigörs resurser för er.

Hållbarhet i upphandlingen

Området hygienartiklar och städmaterial innehåller engångsmaterial av plast, papper och kemikalier. Därför kommer hållbarhetaspekter som återvunnet och biobaserat material, mindre mängd farliga kemikalier, miljömärkta varor, klimatfrågan och tillbörlig aktsamhet att undersökas i förstudien.

Kontaktperson bild
Gabriella Lundin
Kategorigruppchef Fastighetsförvaltning
Adda Inköpscentral
08 709 59 38
072 723 89 11

För att våra upphandlingar och ramavtal ska bli så bra som möjligt, värdesätter vi extra kompetens och erfarenhet. Vi skapar därför en referensgrupp för varje upphandling.
Anmäl ditt intresse här!

Publicerad 2024-10-30 Uppdaterad 2025-10-04