Med kommande ramavtal vill vi erbjuda utrustning till kök och servering. Upphandlingen genomförs för första gången efter önskemål från våra kunder.
Detta är en helt ny upphandling som inte ersätter något befintligt ramavtal.
Upphandlingens omfattning
Upphandlingen omfattar bland annat följande varor:
- Bestick
- Bordstillbehör
- Brickor
- Glas
- Knivar
- Kantiner
- Köksredskap
- Porslin
- Skärbrädor
Upphandlingen omfattar inte storköksutrustning, vitvaror eller engångsartiklar för kök eller yrkeskläder.
Varför upphandlar vi köks- och serveringsutrustning?
Ramavtalet ska tillhandahålla köks- och serveringsutrustning för hela landet. Krav på e-handel har ställts under upphandlingsarbetet. Vi upphandlar dessa varor för att frigöra resurser för dig som kund. Vi vill ge dig möjlighet att göra hållbara val. Vi förvaltar och följer upp ramavtalen löpande tillsammans med ramavtalsleverantörerna.
Hållbarhet i upphandlingen
För att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta analysade vi risker för negativ påverkan på människor, miljö och samhälle. Inom köks- och serveringsutrustning tittade vi särskilt på hållbara leveranskedjor, klimatpåverkan, miljö- och hälsoskadliga ämnen och tillgänglighet.