Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Förbrukningsmaterial

Kopieringspapper 2022

Syftet med upphandlingen är att erbjuda ett brett sortiment av kopieringspapper.

Status: Utvärderas Inkomna anbud granskas och utvärderas
Planerad avtalsstart: november 2023

Den här upphandlingen ska ersätta det nuvarande ramavtalet Material för kontor och skola samt datormaterial 2018 (delområde 2, kopieringspapper)

Upphandlingens omfattning

Upphandlingen omfattar följande produkter:

  • Arkivbeständigt papper
  • Färgat kopieringspapper
  • Åldringsbeständigt papper

Upphandlingen kommer inte att omfatta skriv- och räknehäften eller pappersprodukter som ingår i Kontors- och skolmaterial samt datortillbehör 2022.

Varför upphandlar vi kopieringspapper?

Vi upphandlar dessa produkter för att frigöra resurser för dig som kund. En annan fördel är att vi prioriterar uppföljning under avtalstiden för att granska att produkterna uppfyller de krav som gäller. 

Hållbarhet i upphandlingen

Hållbarhetsaspekter kommer att beaktas genom till exempel krav på blekmetod för massa- och papperstillverkning enligt upphandlingsmyndighetens hållbarhetskriterier. 

Tidplan för upphandlingen

Ramavtalsstart är november 2023.

Kontakt person bild

Helena Sävefjärd

Upphandlare
Adda Inköpscentral
031 701 66 99
073 862 38 08
Prenumerera på Avtalsnytt