Offentlig belysning STIC 2023
Denna upphandling gör vi på uppdrag av STIC:s medlemskommuner. Syftet är att tillgodose kommunernas behov av en säker drift och underhåll av offentlig belysning.

Detta avtal ska ersätta Offentlig belysning STIC 2019
Om upphandlingen Offentlig belysning STIC 2023
Upphandlingen kommer omfatta följande:
- Drift och underhåll och/eller nyinstallation
- Entreprenad avseende driftledning med eldriftansvar, tillsyn och löpande underhållsåtgärder samt jourverksamhet för att upprätthålla en drift- och personsäker, estetisk och ekonomisk offentlig belysning. Vidare omfattar entreprenaden rondering, periodisk tillsyn, seriebyten, rötskadebesiktning samt eventuella övriga tillkommande arbeten inom området.
Hållbarhet i upphandlingen
För att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta görs under hela upphandlingens gång analyser av både sociala och miljömässiga hållbarhetsaspekter. Det vi redan nu vet är att i upphandlingen kommer vi ställa miljökrav på transporter, fordon, arbetsmaskiner samt krav på arbetsrättsliga villkor.
Tidplan för upphandlingen
Vår målsättning är att ha ett färdigt ramavtal till augusti 2023.

Nyfiken på STIC?
STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta Hannele Söderholm Hannele.Soderholm@adda.se