Tryckeritjänster STIC 2023
Denna upphandling gör vi på uppdrag av STIC:s medlemskommuner. Upphandlingens syfte är att tillgodose kommunernas behov av tryckeritjänster och specificerade trycksaker.

Detta avtal ska ersätta det befintliga avtalet Tryckeritjänster STIC 2018
Upphandlingens omfattning
Avtalet omfattar tillhandahållande av tryckeritjänster och ska tillgodose upphandlande myndighets behov av bland annat följande tjänster:
- Beställningsportal/Print on demand
- Digital- och offsettryck
- Expresstryck
- Efterbehandling
- Leverans och budning
Trycksaker som kan vara aktuella för beställning är till exempel:
- Broschyrer
- Informationsblad
- Foldrar
- Affischer
- Visitkort
- Vykort
- Vepor och Roll-ups
- Flygblad
- Årsredovisningar
- Andra vanligt förekommande trycksaker
Tidplan för upphandlingen
Vi avser att ha ett färdigt ramavtal under januari 2024.


STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta hannele.soderholm@adda.se