RESOR

Resebyråtjänster 2026

Syftet med upphandlingen är att ge en enkel, heltäckande och trygg bokningstjänst för resor, övernattningar och möten.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: 2027-04-01

Kommande avtal ska ersätta det befintliga avtalet Resebyråtjänster 2022.

Om upphandlingen

Upphandlingen ska omfatta bokning av:

  • flyg-, tåg-, buss- och båtresor
  • anslutningstransport till flygplats, tågstation, busstation eller hamn
  • hyra av fordon
  • hotellrum/logi
  • konferensanläggningar och lokaler
  • gruppresor för tio resenärer eller fler

Bokning ska kunna genomföras både med personlig service samt självbokningssystem.

Varför upphandlar vi resebyråtjänster?

Vi upphandlar resebyråtjänster för att kunna erbjuda en kostnadseffektiv bokningstjänst av resor, möten och övernattningar. Ramavtalet ska ge er en trygghet och effektivitet genom:

  • synligöra miljövänliga alternativ
  • ökad säkerhet
  • snabb information om var resenärer befinner sig om något händer
  • enklare reseadministration och lägre kostnader
  • samlad fakturering via faktura eller resekonto
  • tillgång till reseportal och självbokningsverktyg för ökad tillgänglighet

Hållbarhet i upphandlingen

Under hela upphandlingen analyseras sociala och miljömässiga hållbarhetsaspekter för att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta. Det ska vara enkelt att göra hållbara val utifrån behov, till exempel genom att synliggöra och möjliggöra miljövänliga alternativ för både resor och logi.

Kontaktperson bild
Hugo Spångmark
Upphandlare
Adda Inköpscentral
08 709 55 91
072 997 60 99

För att våra upphandlingar och ramavtal ska bli så bra som möjligt, värdesätter vi extra kompetens och erfarenhet. Vi skapar därför en referensgrupp för varje upphandling.
Anmäl ditt intresse här!

Publicerad 2025-08-25 Uppdaterad 2025-09-16