FASTIGHETSNÄRA TJÄNSTER

Säkerhetslösningar 2025

Syftet med upphandlingen är att erbjuda en heltäckande lösning av säkerhet och beredskap för kundernas fastigheter.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: 2026-04-01

Säkerhetslösningar 2025 ska ersätta befintligt ramavtal Säkerhetsteknik 2020.

Upphandlingens omfattning

Tekniska och mekaniska säkerhetssystem som exempelvis lås- och passagesystem, inbrottslarm eller CCTV med tillhörande tjänster. Upphandlingen omfattas även brandskydd med tillhörande tjänster men kommer inte att omfatta bevaknings- och larmtjänster.

Vi utreder i förstudien huruvida den bästa lösningen för detta området är dynamiskt inköpssystem (DIS) eller ramavtal samt vilka områden som ska ingå.

Varför upphandlar vi Säkerhetslösningar 2025?

Vi upphandlar detta för att hjälpa er att få de bästa produkterna och tjänsterna på området. Upphandlingen ska bidra till större säkerhet och beredskap för hela landet. 

Hållbarhet i upphandlingen

För att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta görs under hela upphandlingsarbetet flera analyser av risker för negativ påverkan på människor, miljö och samhälle. Inom säkerhetsteknik tittar vi särskilt på miljö- och hälsoskadliga ämnen, klimatpåverkan, hållbara leveranskedjor, arbetsmiljö och arbetsrättsliga villkor i Sverige.

För att våra upphandlingar och ramavtal ska bli så bra som möjligt, värdesätter vi extra kompetens och erfarenhet. Vi skapar därför en referensgrupp för varje upphandling.
Anmäl ditt intresse här!

Publicerad 2024-07-04 Uppdaterad 2025-11-03