Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Sociala tjänster

Uppföljandekontroll inom socialtjänsten 2023

Ramavtalet ska erbjuda konsulttjänst för kontroll av kvalitet inom socialtjänstens ansvarsområden, exempelvis HVB, stödboende eller konsulentstödd familjehemsvård.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: september 2024

Uppföljandekontroll inom socialtjänsten 2023 ska ersätta befintligt ramavtal Uppföljandekontroll inom socialtjänsten 2018.

Upphandlingens omfattning

Syftet med upphandlingen är att erbjuda granskning av verksamheter såsom stödboenden, konsulentstödd familjehemsvård samt hem för vård och boende. Det kan vara verksamheter som kommunerna genom avtal har lämnats över till en privat utförare eller som bedrivs i egen regi.

Uppföljningen i ramavtalet kan gälla t.ex. krav på arbetssätt och metoder, säkerhet, bemanning, kompetens, rutiner och så vidare. Uppföljningarna kan ske via besök och intervju med ansvarig på plats i verksamheten, eller likaså digitalt.

Upphandlingen omfattar uppföljandekontroller av hela socialtjänstens verksamhetsområde fördelat på nedan två områden:

  • Individ- och familjeomsorgen
  • Vård och Omsorg

Varför upphandlar vi Uppföljandekontroller inom socialtjänsten 2023?

Kategorin Sociala tjänsters erbjudande och affär är att leverera ett stort utbud av trygga och säkra ramavtal där socialtjänsten ska kunna lita på att verksamheterna som finns på våra ramavtal bedriver trygg och säker vård, utför behandling eller ger det stöd som de placerade har rätt till.

En viktigt del i att säkra upp att ovan förverkligas är att följa upp avtalen. Vi upphandlar uppföljandekontroll inom socialtjänsten för att tillgodose socialtjänsternas behov av verksamhetsuppföljning av olika behandlings- och omvårdnadsboenden inom ramen för Socialtjänstlagen.

Gå med i vår referensgrupp

Vill du ha möjlighet att bidra med dina erfarenheter och synpunkter inom dessa tjänsteområden? Arbetar du som kvalitetshandläggare, placeringskoordinator eller liknande inom socialtjänsten? I så fall är du varmt välkommen att anmäla ditt intresse för att delta i vår referensgrupp. Att få in synpunkter från kunder har stor betydelse för en lyckad upphandling. Anmäl intresse här.

Tidplan för upphandlingen

Vi beräknar att annonsera upphandlingen under det andra kvartalet 2024 och avser att ha ett färdigt ramavtal på plats under det tredje kvartalet 2024.

Kontakt person bild

Jenny Åberg

Avtalsansvarig sociala tjänster
Adda Inköpscentral
040 661 62 16
072 508 19 01
Prenumerera på Avtalsnytt