HR

Bemanningstjänster 2024

Inhyrning av en eller flera konsulter som tillfälligt arbetar i din verksamhet, till exempel vid arbetstoppar, sjukfrånvaro eller i väntan på nyrekrytering.

Avtalsperiod:

2026-01-29 - 2030-01-28
Observera att ramavtalet inte har börjat gälla ännu.
Bild

Observera att ramavtalet inte har börjat gälla ännu. Det börjar gälla den 29 januari 2026 och först då kan en avropsanmälan göras. Stöddokument kommer laddas upp på sidan inför avtalsstart. 

Om ramavtalet

Ramavtalet ger stöd vid tillfälliga bemanningsbehov inom flera områden. Det är uppdelat i sju yrkeskategorier:

  1. Personal/HR
  2. Administration/Internservice
  3. Ekonomi/Juridik
  4. Information/Kommunikation
  5. Fastighet
  6. Interimschef
  7. Kvalificerad Fastighetskompetens

Ramavtalet gäller inte för bemanning av vård- eller skolpersonal. Vid rekryteringsbehov kan du använda ramavtalet Rekryteringstjänster 2024.

Så avropar och beställer du

Avrop görs genom förnyad konkurrensutsättning eller rangordning.

Förnyad konkurrensutsättning

Om du uppskattar att ett enskilt uppdrag överstiger 1 000 timmar (cirka sex månader) ska du göra en förnyad konkurrensutsättning. Om det är kortare så ska du avropa enligt rangordning. 

Rangordning

För uppdrag som understiger 1 000 timmar ska du använda rangordning. 
Följande roller ska alltid avropas via rangordning, oavsett uppdragets längd:

  • Roller inom hela yrkeskategori 5 Fastighet
  • Kundtjänstpersonal
  • Assistent/Sekreterare
  • Administratör
  • Ekonomiassistent
  • Receptionist

Under stöddokument hittar du dokument som hjälper dig vid avrop. Du kan också kontakta oss om du behöver hjälp, så guidar vi dig. 

Stöddokument

Här hittar du avropsvägledning, mallar och andra dokument som stöd vid avrop.

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

Är jag berättigad

Ta reda på om du kan använda avtalet.

Nyttor

Enkelhet

Enkelhet

Du har stor flexibilitet att specificera egna roller inom yrkeskategorierna. Med rangordning kan du göra ett snabbt och enkelt avrop. Förnyad konkurrensutsättning har en smidig process för att ge dig ett större urval av kandidater vid större uppdrag.

Effektivisering

Effektivisering

Leverantörerna tar fram förslag på kandidater inom tre till sex arbetsdagar, beroende på hur brådskande behovet är. Det sparar tid i processen och gör det enklare att bemanna tillfälliga behov.

Digitalisering

Digitalisering

Ni kan få stöd av leverantören när ni ska utforma er e-handelslösning.

Beredskap

Beredskap

Avtalet gör det möjligt att snabbt bemanna vid akuta behov. Det finns tydliga krav på leverantörens informationssäkerhetsarbete och processer för bland annat bakgrundskontroller. Vi följer upp att leverantörens åtaganden efterlevs, vilket bidrar till en trygg och robust bemanningslösning.

Hållbarhet

Vi arbetar för att skapa en hållbar, inkluderande och rättvis utveckling i linje med Agenda 2030. Här hittar du en sammanställning av de hållbarhetskrav och villkor som har ställts i upphandlingen samt de globala mål som avtalet bidrar till att uppnå.
Frågor om ramavtalet?

Du är alltid välkommen att kontakta oss

08 525 029 96
Publicerad 2025-11-03 Uppdaterad 2025-11-03