Vill du ha en genomgång av avtalet?
Om du har frågor eller funderingar kring ramavtalet, boka gärna ett möte med oss så hjälper vi dig!
Ramavtalet ska göra det möjligt att tillgodose era behov av tjänster för digitala och fysiska utskick av fakturor, kallelser, provsvar och annan myndighetspost till kundgrupper så som medborgare, patienter, boende och företag.
Leverantören ska erbjuda och tillhandahålla förmedlingstjänster för både digitala och fysiska utskick (digital post och fysisk brevpost) för både rutinmässiga och regelbundna försändelser. Detta inkluderar även enstaka utskicksuppdrag, såsom informationsutskick vid särskilda tillfällen. Vid den förnyade konkurrensutsättningen specificerar ni vilka format för utskick och utskickstjänster som efterfrågas för det aktuella kontraktet.
Digitala utskick
Leverantören ska bland annat erbjuda och tillhandahålla följande digitala utskickstjänster:
Fysiska utskick
Leverantören ska bland annat erbjuda och tillhandahålla följande fysiska utskickstjänster:
Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning.
Under Stöddokument kan du ta del av det avropsstöd som finns framtaget för ramavtalet.
Förmedlingstjänster av digital och fysisk post omhändertar hela försändelsekedjan av olika typer av utskick för kommunen eller regionen.
Tjänsterna besparar tid och resurser, jämfört med att ombesörja posthanteringen hos den egna organisationen.
Leverantörernas tjänster utvecklas kontinuerligt för att stödja organisationen i användningen av digital post.
Ramavtalet ger organisationen stöd i att införa och öka andelen digital post i er organisation.
Krav på redundans säkerställer att leverantören kan återuppta produktionen inom 48 timmar från en ny anläggning, om den primära anläggningen skulle slås ut.