- Du är här:
- Adda /
- Upphandling och ramavtal /
- Ramavtal och avtalskategorier /
- IT-produkter och tjänster /
- Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster /
- FAQ Multifunktionsskrivare skrivare och tjänster
Nej, i ramavtalet ingår serviceavtal på delområde 1, ni behöver inte skriva ett separat kontrakt. Vi har fastställda villkor i ramavtalet. Vårt förslag är att ni bokar in ett uppstartsmöte med leverantören som tilldelats kontrakt.
Det finns inte serviceavtal på delområdena 2,3, 4 och 5. Se gärna om de små skrivarna på delområde 1 kan passa om ni har ett behov av serviceavtal.
Nej, det är inte möjligt att leasa skrivare på det här ramavtalet.
Det är en uppskattning där ni bland annat kan fråga er nuvarande leverantör, ni kan till exempel titta på fakturor på ert nuvarande serviceavtal. Det finns även applikationer på marknaden som ni kan använda er av.
Vi rekommenderar att ni laddar hem Excel-filen lokalt och aktiverar redigering innan ni använder avropsverktyget. Sammanställningen i avropsverktyget kräver denna åtgärd.
Om ni köper skrivare och/eller MFP på delområde 1, är serviceavtalet mellan 5-7 år. Ni betalar per utskrift och det inkluderar supporten under den avtalade tiden.
Ja absolut, det går att skriva avtal över tid. Innan ert avrop bör ni göra en noggrann analys över hur er befintlig skrivarmiljö ser ut och hur ni tror den kommer ändras under kommande år. Ni kan alltid lägga in optioner i avropet för att ha möjlighet att anpassa er för eventuella förändringar.
Dynamisk rangordning görs från ett fastställt sortiment bestående av bärbara datorer, surfplattor och bildskärmar. Framtaget avropsverktyg visar vem av leverantörerna som tillgodoser behovet till lägst kostnad. Det fastställda sortimentet byts med reglerade mellanrum, se vidare i avropsvägledning 5.1 för exakta datum.
Vid förnyad konkurrensutsättning har leverantören möjlighet att använda hela sitt utbud i avropsvaret. Då ska man skicka sitt avrop till samtliga ramavtalsleverantörer.
Dynamisk rangordning kan användas vid avrop upp till 100 enheter bestående av bärbara datorer, surfplattor och bildskärmar. Man kan lägga till tillbehör till dessa 100 i samma köp.
Nej, ni kan alltid fråga leverantören om deras sortiment. Vid förnyad konkurrensutsättning har leverantören möjlighet att använda hela sitt utbud i avropsvaret.