Möbler återbruk inkl tillhörande tjänster 2021 C Projektledn, inredningstjänster

Möbler återbruk inkl tillhörande tjänster 2021 C Projektledn, inredningstjänster

Delområde C omfattar konsulter för projektledning och inredningstjänster inom återbruk, exempelvis projektledning och rådgivning.

Avtalsperiod:

2022-04-20 - 2026-04-19

Kundstatus

Logga in på Mina sidor för att göra avropsanmälan på avtalet.
Logga in
Bild

Om ramavtalet

Genom delområde C kan ni anlita ett professionellt inredningsstöd, som hjälper er att optimera ert projekt med fokus på återbrukad inredning.

Omfattning

Följande tjänster ingår:

  • projektledning och rådgivning
  • olika steg i inredningsprojekt, till exempel förstudie, inventering och klassificering, analys och inredningsförslag
    Läs mer i avropsvägledningen om vilka tjänster som ingår. Du hittar den under Stöddokument.

Så avropar och beställer du

Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning.

OBS! Kontrollera att samtliga leverantörer är antagna i ert geografiska område.
Antagna avtalsleverantörer per del- och geografiskt område.xlsx (101 kB)

 

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

Är jag berättigad

Ta reda på om du kan använda avtalet.

Nyttor

Enkelhet

Särskild fördelningsnyckel gör det smidigt och enkelt att i mindre omfattning köpa varor och beställa renoveringar. Unika behov kan tillvaratas genom en stor variation av kravkriterier. Samarbeten mellan avtalsområdena i avtalet erbjuder en helhetslösning. Går snabbt att komma igång med verksamhetens återbruk i både liten och stor skala.

Effektivisering

Minska kostnader genom att hyra eller köpa begagnade renoverade möbler av god kvalité. Dela möbler internt mellan olika verksamheter för att minska kostnader för nyinköp. Kunna avyttra redan inköpta värdefulla möbler som inte används.

Innovation

Att dela inredning internt blir ett paradigmskifte, ändra inköpskulturen i organisationen. Tillvarata lokala företagares tjänster, att utveckla marknaden i regionen. Att stödja sociala arbetet i kommun/region genom att erbjuda arbetstillfällen.

Digitalisering

Digital plattform för delningstjänster av möbler internt mellan olika verksamheter, en form av intern blocket lösning (sälja, skänka). En molnbaserad tjänst som innebär exempelvis möjligheter att inventera med mobilen. Ett digitalt inventarieregister för möbler.

Uppföljning

Vi genomför flera uppföljningar på våra ramavtal under avtalsperioden. Under fliken Leverantörer hittar du resultatet från uppföljningar av leverantörerna på ramavtalet. Vi publicerar resultatet löpande.

Hållbarhet och globala mål

Vi arbetar för att skapa en hållbar, inkluderande och rättvis utveckling i linje med Agenda 2030. Här hittar du en sammanställning av de hållbarhetskrav och villkor som har ställts i upphandlingen samt de globala mål som avtalet bidrar till att uppnå.
Behöver du hjälp med dina avrop?

Har du frågor om våra möbelavtal eller hur du genomför ett avrop på bästa sätt?
Boka ett möte med oss!

Avtalsinformation
17 maj 2024
10 juli 2023
Instruktioner för RSS

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.

Publicerad 2022-03-30 Uppdaterad 2025-04-28