Möbler för kontor och omsorg 2021 G Boende och hemnära

Möbler för kontor och omsorg 2021 G Boende och hemnära

Delområde G Boende och hemnära miljöer omfattar möbler till hemliknande miljöer, exempelvis personliga boenden.

Avtalsperiod:

2022-10-03 - 2026-10-02

Kundstatus

Logga in på Mina sidor för att göra avropsanmälan på avtalet.
Logga in
Bild

Om ramavtalet

Ramavtalet omfattar möbler och inredning fördelat på sex olika delområden och nio geografiska områden. 

Parallellt med upphandlingen av detta ramavtal har vi genomfört en separat upphandling för skola och förskola, där delområdena heter A och B. För att undvika förväxling har vi valt att benämna delområdena på detta ramavtal C-H. 

Omfattning

Delområdet omfattar möbler för miljöer som liknar hemmiljöer, såsom personliga boenden, personalrum, studentrum, enskilda vilorum och tillfälliga boenden såsom evakuerings- och flyktingboenden. Kravställning på produkterna är i nivå med standarder för hemmabruk (ej för offentliga miljöer) och något lägre miljökrav.

Exempel på produktgrupper i standardsortimentet
Bord, fåtöljer, förvaring såsom bokhylla, garderob, hatthylla, lådförvaring och skohylla, soffor, stolar och sängar. 
Ett kompletterande utbud finns i övrigt sortiment.

ett ljust kontor
Digitala möbelkatalogen

Här hittar du ett brett utbud av möbler och kan utifrån dina behov enkelt visualisera och sortera produkter från hela standardsortimentet.

Till Digitala möbelkatalogen

 

Exempel på ytterligare produktgrupper i övrigt sortiment
Lampor, hyllsystem, hurtsar, byråer, förvaring med dörrar, mattor, speglar, textilier såsom dynor, kuddar, täcken, bäddlinnen, madrasser, resår-, skum- och bäddmadrasser, barnsängar, utemöbler samt tjänster som till exempel inbärning, utplacering, montering och enklare ritningar.
Länk till övrigt sortiment och tjänsteprislistor finns under fliken Leverantörer.

Så avropar och beställer du

Detta ramavtal har två olika avropsmodeller. Vilken modell som ska användas avgörs av hur stor kostnaden är vid varje avropstillfälle.

Du avropar genom särskild fördelningsnyckel om din beställning är upp till 400 000 kronor (inkl. samtliga kostnader som t.ex. frakt eller andra tjänster). Överskrider beställningen 400 000 kronor gör du istället en förnyad konkurrensutsättning.

 

OBS! Kontrollera att samtliga leverantörer är antagna i ert geografiska område. 
Antagna leverantorer per län, avtalsområde och rabatt

Stöd för avrop 

Under Stöddokument finns en avropsvägledning som ni kan använda som stöd vid avropet. Där hittar du också en sammanställning över avtalade leverantörer. 

Kontaktuppgifter till leverantörerna hittar du under Leverantörer. Där hittar du även sortiment- och prisbilagor för det övriga sortimentet och tjänster.

 

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna, uppföljningsresultat och genväg till Tendsign.

Är jag berättigad

Ta reda på om du kan använda avtalet.

Nyttor

Enkelhet

Förenklar mindre och större inköp genom olika avropsmodeller och mallar. Digital möbelkatalog ger en god överblick av standardprodukter inklusive tydlig information med bilder, pris, beskrivning, utförande och märkningar.

Effektivisering

Ett brett standardsortiment med hög kvalitet till rätt pris. Minskar era kostnader för lokala och regionala upphandlingar och förvaltningsprocesser. Demoprodukter med ytterligare rabatt.

Innovation

Produkter som följer branschutveckling och forskning, främst vad gäller klimat- och miljöbelastning, men även god ergonomi och verksamhetsanpassade inredningsmiljöer som passar olika offentliga verksamheter. Ett nytt avtalsområde för gardiner solskydd och hängande textilier är framtaget för att erbjuda djupare kompetens för bättre inomhusmiljö.

Digitalisering

Möbler anpassade för en digital tid och en digital arbetsmiljö. Anslutning till er e-handel inom tre månader från anmälan. Standardsortimentet kan läsas in från den digitala möbelkatalogen. E-handelskatalog PEPPOL/SFTI.

Uppföljning

Vi genomför flera uppföljningar på våra ramavtal under avtalsperioden. Under Leverantörer nedan hittar du resultatet från uppföljningar av leverantörerna på ramavtalet. Vi publicerar resultatet löpande.

Hållbarhet och globala mål

Vi arbetar för att skapa en hållbar, inkluderande och rättvis utveckling i linje med Agenda 2030. Här hittar du en sammanställning av de hållbarhetskrav och villkor som har ställts i upphandlingen samt de globala mål som avtalet bidrar till att uppnå.
Behöver du hjälp med dina avrop?

Har du frågor om våra möbelavtal eller hur du genomför ett avrop på bästa sätt?
Boka ett möte med oss!

Avtalsinformation
9 december 2024
Instruktioner för RSS

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.

Publicerad 2023-11-20 Uppdaterad 2025-01-09