Musikinstrument 2024

Musikinstrument 2024

Säkerställer skolors olika behov genom att erbjuda ett brett utbud av instrument. På avtalet finns ett flertal leverantörer med en bred geografisk spridning för att kunna täcka stora delar av Sverige.

Avtalsperiod:

Bild

Om ramavtalet

Instrument samt tillhörande produkter och tjänster avsedda för undervisning inom förskola, grundskola, gymnasieskola och kulturskola. Ramavtalet omfattar även specialpedagogiska instrument och tillbehör. 

Leverantörerna på avtalet erbjuder produkter och tjänster med olika kvalitetsnivåer för att tillgodose ert behov. Ramavtalet är indelat i 17 anbudsområden:

  • A1 Bleckblåsinstrument, enkla rörbladsinstrument och flöjt
  • A2 Dubbla rörbladsinstrument
  • A3 Övriga blåsinstrument
  • B1 Digitalpiano, keyboard och synt
  • B2 Akustiskt piano
  • B3 Övriga klaviaturinstrument
  • C1 Trumset
  • C2 Orkesterslagverk
  • C3 Övriga percussionsinstrument
  • D1 Gitarr och basgitarr
  • D2 Övriga stränginstrument, knäpp
  • D3 Fiol
  • D4 Cello
  • D5 Kontrabas
  • E1 Världsmusikinstrument
  • F1 Elektronisk utrustning
  • G1 Specialpedagogiska instrument
Är du musiklärare och vill köpa musikinstrument?

Du beställer genom att använda beställningsblanketten vi tagit fram för att underlätta dina inköp.
Här laddar nu ner Beställningsblankett Musikinstrument 2024.xlsx (72 kB)

Fyll i ditt behov, blanketten sorterar fram möjliga leverantörer som du kan skicka in din förfrågan till. I beställningsblanketten framgår de alternativ som är valbara utifrån fastställda parametrar.

Leverantörerna återkommer till dig med svar gällande pris och förutsättningar. Du informerar därefter vilken leverantör du vill genomföra beställningen hos.

Om beställningen överstiger gällande prisbasbelopp, signalerar beställningsblanketten det. Vi rekommenderar att du då tar kontakt med en inköpare/upphandlare på kommunen som hjälper dig med inköpet. Du kan även kontakta oss så guidar vi dig.

Så avropar och beställer du

För mindre köp, under gällande prisbasbelopp, görs avrop med särskild fördelningsnyckel (SFN). Beställningen ska göras med hjälp av beställningsblanketten. Den är instruerande och vägleder dig genom alla steg. Beställningsblanketten finns under stöddokument.

Fyll i behoven, och blanketten sorterar fram möjliga leverantörer som du kan skicka blanketten till. I beställningsblanketten framgår de alternativ som är valbara utifrån fastställda parametrar.

Leverantörerna återkommer med svar gällande pris och förutsättningar. Du informerar därefter vilken leverantör du vill genomföra beställningen hos..

För större köp, över gällande prisbasbelopp, görs avrop genom förnyad konkurrensutsättning (FKU).

 

Stöddokument

Här hittar du avropsvägledning, mallar och andra dokument som stöd vid avrop.

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna, uppföljningsresultat och genväg till Tendsign.

Nyttor

Enkelhet

Med hjälp av en ny beställningssblankett kan ni samordna era inköp. Fyll i vad ni behöver, och blanketten sortera fram rätt leverantör baserat på era val.

Effektivisering

Leverantörernas geografiska spridning underlättar utprovning och transport av produkterna. 

Publicerad 2025-03-25 Uppdaterad 2025-04-16