Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Du som leverantör är viktig för Adda Inköpscentral

Att hela marknaden kan vara en leverantör till offentlig sektor är en förutsättning för den goda affären. Vi vill öppna den offentliga marknaden för såväl stora som små leverantörer.

samarbete.leverantör_490x250.jpg

Dialog och samverkan med dig som leverantörer leder till mer pricksäkra avtal som möter kundernas behov.

Kunder du når som leverantör hos Adda Inköpscentral

Som leverantör på våra avtal når du ut till alla Sveriges 290 kommuner, 21 regioner och kommunala bolag. Det innebär att du når cirka 1100 olika verksamheter. Våra ramavtal och Dynamiska Inköpssystem (DIS) omsätter cirka 10 miljarder kronor årligen. Avtalen omfattar allt från entrémattor, fordon, barnvaccin, bemanningstjänster, programvaror, lekmaterial till bostadshus.

Samverkan är en förutsättning

För att leverera bra avtal till våra kunder måste vi förstå de branscher vi verkar inom. Därför genomför vi dialoger med leverantörer och branschorganisationer.

Dialog är en förutsättning för goda affärer. För att underlätta dialog i alla skeden har vi tagit fram en skrift om tolkning av likabehandlingsprincipen vid dialog, ”Dialogens yttre gränser”.

Där leverantörerna finns, finns vi

Vi nätverkar ständigt med marknadens leverantörer. Branschträffar, seminarier, mässor, digitalamöten, kategoridagar för kunder fungerar som naturliga mötesplatser.

"Visste du att vi på våra avtal har många leverantörer med färre än 50 medarbetare. Dom största leverantörerna har verksamheter över hela jorden och flera tusen anställda"

Leverantörsdrivet förbättringsarbete

I våra upphandlingar vill vi alltid ha med företagens perspektiv. NAGI - nöjd anbudsgivarindex är vårt sätt att mäta företags nöjdhet med våra upphandlingar. Resultatet har vi med oss när vi utvecklar vår verksamhet.

Har du frågor?

Du är alltid välkommen att kontakta oss!
08 525 029 96

Här hittar du mer information om hur det går till. 

Läs mer och anmäl dig till partnerprogram för leverantörer. 

Önskemål om prisjusteringar utöver avtalsvillkor

Här kan du ta del av den information som vi har skickat till våra leverantörer. Inköpscentralens leverantörsbrev avseende prisjusteringar_maj 2022.pdf (402 kB)