Avropsanmälan – bekräfta intresse för att använda ett ramavtal

Innan en beställare avropar och beställer på ett ramavtal vill vi att en upphandlings- eller inloggningsansvarig först gör en avropsanmälan.

avropsanmälan

Är du upphandlings-/inloggningsansvarig, börja med att logga in på vår webbplats. Därefter gör du avropsanmälan på det aktuella ramavtalet via Mina sidor. Det går också att avropsanmäla direkt på ramavtalssidan som innehåller information om avtalets omfattning.

I samband med din anmälan ska du även godkänna våra allmänna villkor för tillämpning av ramavtal. Inköpscentralens allmänna villkor hittar du i högerspalten på denna sida.

Vad händer efter avropsanmälan?

När avropsanmälan är klar skickar vi ett meddelande till leverantören/leverantörerna på ramavtalet. Det fungerar som bekräftelse på att din verksamhet får börja nyttja avtalet. Därefter är det upp till leverantören att kontakta dig som upphandlare och informera sig om förutsättningarna för kommande avrop och beställningar.