Adda

Dryckesautomater 2022

Målet med upphandlingen är att tillhandahålla ett ramavtal som erbjuder prisvärda kaffe- och vattenautomater med tillbehör, och därigenom skapa välmående och trivsel på arbetsplatser.

Det planerade ramavtalet ska ersätta nuvarande avtal Dryckesautomater 2017 som löper ut 2023-02-19.

Om upphandlingen

Dryckesautomater med tillbehör är ett område som passar bra för en samordnad upphandling, eftersom det medför storskalsfördelar. Det planerade ramavtalet kommer därför att delas upp i flera anbudsområden för att tillgodose behov av såväl köp, hyra och service av nya, återbrukade och tillgänglighetsanpassade kaffeautomater. Även kaffeautomater modell liquid ingår som avtalsområde.

I det planerade ramavtalet kommer även tillbehör som exempelvis kaffe och te samt vattenautomater med service att ingå.

Genom en samordnad upphandling hjälper vi er att ombesörja flera av den nationella upphandlingsstrategins inriktningsmål såsom exempelvis hållbarhet, tillgänglighet och digitalisering. Genom ett samordnat ramavtal omhändertar vi också uppföljning av bland annat hållbarhetsaspekter och ekonomiska villkor.

Tidplan för upphandlingen

Annonseringen är nu avslutad. Vår målsättning är att ha färdiga ramavtal på plats plats i början av 2023 då nuvarande avtal löper ut.

Om upphandlingen

  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Fastighetsnära tjänster

Tipsa en vän

Kontaktperson

Viktor Anseus

Upphandlare, Adda Inköpscentral
Tel:
08 709 55 76
Mobil:
072 998 11 72
Skicka e-post

Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.