Just nu har vi problem med vissa funktioner på webben. Vi arbetar med att lösa problemet.

Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Professionella tjänster

Inkasso- och påminnelsetjänster 2023

Syftet med upphandlingen är att erbjuda ett heltäckande utbud av tjänster inom inkasso- och påminnelsehantering. Målet med upphandlingen är att uppnå en hög lyckandegrad samtidigt som gäldenärerna ges rätt förutsättningar för att bli skuldfria i ett tidigt skede av indrivningen.

Status: Utvärderas Inkomna anbud granskas och utvärderas
Planerad avtalsstart: september 2024

Inkasso- och påminnelsetjänster 2023 ska ersätta befintligt ramavtal Inkasso- och  påminnelsetjänster 2019.

Upphandlingens omfattning

Upphandlingen kan komma att omfatta följande tjänster:

  • påminnelsetjänster
  • inkassotjänster
  • delgivningstjänster
  • tillvalstjänster – för proaktiva åtgärder
  • tjänster vid rättsliga åtgärder
  • juridiska tjänster
  • efterbevakning
  • utlandsinkasso
  • övriga tjänster som exempelvis dementi, dödsbobevakning, skuldsanering och konkurshantering
  • tilläggstjänster för hyror och energi/vatten och avlopp

Varför upphandlar vi inkasso- och påminnelsetjänster?

Vi upphandlar tjänster för att möjliggöra effektiv och proaktiv hantering i alla indrivningens faser.

Målet med en nationell upphandling av inkasso- och påminnelsetjänster är att frigöra resurser för er och ge er en kvalitativ helhetslösning, allt utifrån ert behov. Genom ramavtalet ska ni kunna få hög servicenivå och tillgänglighet via digitala processer.

Vi kommer löpande att förvalta och följa upp ramavtalet tillsammans med ramavtalsleverantörerna.

Hållbarhet i upphandlingen

För att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta görs under hela upphandlingens gång flera analyser av risker för negativ påverkan på människor, miljö och samhälle.

Inom inkasso- och påminnelsetjänster kommer vi att titta extra på barns rättigheter (då gäldenärer kan ha barn), lika rättigheter och möjligheter (arbetsgivar- och bemötandeperspektiv), tillgänglighet och samtliga användares behov (webbtillgänglighet), klimatpåverkan (datalagring), ekonomisk brottslighet och informationssäkerhet.

Tidplan för upphandlingen

Vi avser att ha ett färdigt ramavtal under det tredje kvartalet 2024.

Kontakt person bild

Mia Rydergren

IT-upphandlare
Adda Inköpscentral
08 709 55 83
072 889 91 72
Kontakt person bild

Jessica Grufstedt

Upphandlare
Adda Inköpscentral
031 7016692
076 895 28 87
Prenumerera på Avtalsnytt