Kontors- och skolmaterial samt datortillbehör 2022
Syftet med upphandlingen är att erbjuda ett brett sortiment av kopieringspapper, förbrukningsartiklar till kontor och skolor samt ett relevant sortiment av dator- och skrivartillbehör inklusive ergonomiska produkter.

Kommande avtal ska ersätta Material för kontor och skola samt datortillbehör 2018 när det löper ut.
Om upphandlingen
Upphandlingen kommer bland annat att omfatta almanackor, kollegieblock, lim, miniräknare, pennor, pärmar, saxar, skrivhäften och kopieringspapper. Inom området dator- och skrivartillbehör ingår produkter såsom bläckpatroner, headset, toner och USB-minnen.
Vi upphandlar dessa förbrukningsvaror för att frigöra resurser för dig som kund och ge dig möjlighet till hållbara val. En annan fördel är att vi prioriterar uppföljning under avtalstiden för att granska att produkterna uppfyller de krav som gäller.
Hållbarhet i upphandlingen
Hållbarhetsaspekter kommer att beaktas för både produkter och tjänster. För kontorsmaterial och datortillbehör är det relevant att undersöka hur leverantörerna arbetar med cirkulär ekonomi. För upphandlingen i stort är det intressant att ta reda på om det finns engångsprodukter i sortimentet som kan ersättas med flergångsprodukter. Energifrågan kan vara aktuell för elektroniska produkter såsom högtalare och hörlurar och frågan om hälsofarliga ämnen är aktuell för många produkter inom kontorsmaterial och datortillbehör.
Gå med i vår referensgrupp
Vill du ha möjlighet att bidra med dina erfarenheter och synpunkter inom dessa produktområden? I så fall är du varmt välkommen att anmäla ditt intresse för att delta i vår referensgrupp. Att få in synpunkter från kunder har stor betydelse för en lyckad upphandling. Anmäl ditt intresse här så hör vi av oss inom kort!
Tidplan för upphandlingen
Vi planerar att annonsera en extern remiss under tredje kvartalet 2022 och att annonsera upphandlingen under fjärde kvartalet 2022. Avtalsstart är beräknad till hösten 2023.
Om upphandlingen
- Status: Planerad
- Upphandlingsområde: Förbrukningsmaterial
Kontaktperson

Helena Sävefjärd
Upphandlare, Adda Inköpscentral- Tel:
- 031 701 66 99
- Mobil:
- 073 862 38 08
- E-post:
- Skicka e-post
Kommentarer (0)
Skriv en kommentar