Möbler återbruk inkl. tillhörande tjänster 2021

Syftet med upphandlingen är att skapa förutsättningar för upphandlande myndigheter att införa cirkulära möbelflöden och på så vis minska sin resursförbrukning och klimatpåverkan.

Om upphandlingen

Upphandlingen omfattar tjänster inom rekonditionering, renovering, reparation, re-design av möbler, köp av begagnade möbler, avyttring av möbler samt närliggandetjänster inom exempelvis inventering och inredning.

Varför upphandlar vi Möbler återbruk inkl. tillhörande tjänster 2021?

Upphandlande myndigheter har de senaste åren visat ett allt större intresse av tjänster inom cirkulära möbelflöden. Genom att upphandla dessa tjänster kan Inköpscentralen hjälpa till att påskynda omställningen till en mer cirkulär ekonomi, där värdet på produkter, material och resurser behålls i ekonomin så länge som möjligt och avfallsgenereringen minimeras.

Följande anbudsområden kommer att upphandlas inom Möbler återbruk inklusive tillhörande tjänster 2021

  • Anbudsområde A - Försäljning/uthyrning samt närliggande tjänster
    Omfattar återbrukade möbler, avyttring av möbler samt tjänster inom inventering, klassificering av möbler med åtgärdsförslag samt värdering
  • Anbudsområde B1 - Möbelrenovering
    Omfattar trä- och snickeriarbeten, lackering och möbeltapetsering, möjlighet till utbyte av bordsskivor, reservdelar
  • Anbudsområde B2 - Möbeltapetsering
    Omfattar endast möbeltapetsering
  • Anbudsområde C - Projektledning och inredningstjänster
    Omfattar externt stöd för återbruksprojekts alla delar
  • Anbudsområde D - It-plattform för cirkulär möbelhantering
    Omfattar molnbaserad plattform med stöd för inventariehantering och delning av möbler samt stöd vid införande av cirkulär möbelhantering

Tidplan för upphandlingen

Avtalsspärr efter tilldelning har passerat och ingen ansökan om överprövning har lämnats in. Det innebär att vi nu planerar för avtalsstart för delområde A, B och C den 20 april 2022 och för delområde D den 1 mars 2022.

Om upphandlingen

  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Kontor och förbrukning

Tipsa en vän

Kontaktperson

Christian Nilsson

Christian Nilsson

Upphandlare, Adda Inköpscentral
Mobil:
072 998 11 52
Skicka e-post

Välkommen på seminarium

Vill du veta mer om kommande ramavtal? Anmäl dig till våra informationstillfällen som ges i anslutning till avtalsstarterna, inplanerade datum är den 2 mars kl 13.00-14.00 för delområde D och den 21 april kl 13.00-14.30 för delområdena A, B och C. Vi går igenom ramavtalet och du har även möjlighet att ställa frågor. Vi kommer även att hålla fler informationsmöten längre fram då vi berättar om alla delområden. Varmt välkommen med din anmälan här.

Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.