Adda

Storköksutrustning konsulter 2020

Målsättningen med denna upphandling är att underlätta och förenkla inköp av uppdrag som avser konsulter och besiktningsmän med inriktning mot storköksutrustning.

Om upphandlingen

Syftet med kommande ramavtal är att kunna erbjuda stöd inför planering och projektering samt besiktning av storköksutrustning.

Kommande ramavtal är nytt och ingår i en grupp av tre ramavtalsområden kopplade till storköksutrustning. Information om upphandlingens exakta omfattning och utformning kommer att uppdateras här efterhand.

Syftet med att upphandla tre istället för ett ramavtalsområde är att ge beställare stöd inför och under anskaffningsprocessen och utrustningens brukstid. Det innebär att tjänster och utrustning som kan kopplas till samtliga faser för storköksutrustning, till exempel inför och vid planering och projektering av storkök, anskaffning, energioptimering och utveckling samt installation, service och besiktning av storköksutrustning.

För att genomföra detta genomförs tre separata upphandlingar med koppling till storköksutrustning:

Mer information om respektive anbudsområde finns på varje upphandlingssida.

Varför upphandlar vi Storköksutrustning konsulter?

Vi vill underlätta och förenkla inköp av uppdrag som avser konsulter och besiktningsmän med inriktning mot storköksutrustning. Exempel på uppdrag som kan bli aktuella för projektör är förstudie, projektering, planering, energioptimering av storköksutrustning. Avrop gällande besiktningsman kan avse uppdrag som besiktning och värdering av storköksutrustning.

Tidplan för upphandlingen

Ramavtal för samtliga län förutom Stockholms län finns redan på plats. Läs mer om ramavtalet här. För Stockholm beräknas avtal vara på plats i september 2022.

Om upphandlingen

  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Fastighetsnära varor

Kontaktpersoner

Pernilla Jönsson

Upphandlare, Adda Inköpscentral
Tel:
040 685 25 91
Mobil:
072 999 24 39
Skicka e-post
Pernilla Viktorsson

Pernilla Viktorsson

Upphandlare, Adda Inköpscentral
Tel:
08 709 55 28
Mobil:
072 966 19 29
Skicka e-post

Vill du veta mer om ramavtalet? Välkommen till våra informationstillfällen den 7 april kl 13.30-15.00 respektive 21 april kl 13.30-15.00. Vi berättar mer om avtalet och du har möjlighet att ställa frågor. Välkommen med din anmälan här


Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.