All information om ramavtalet samlat i ett avtalskort.Här får du snabbt och överskådligt information om ramavtalet. |
Om ramavtalet
Ramavtalet omfattar bemanningstjänster inom sex olika yrkeskategorier. Har ni behov av roller som inte är beskrivna i exemplen nedan, så kan ni själva ange titel och yrkesbeskrivning när ni gör avrop. Det är då viktigt att passa in rollen i rätt yrkeskategori för att avropa från rätt leverantör.
Avtalet är framtaget utifrån våra kunders önskemål, där framförallt enkelhet och tidsbesparing har varit prioriterade önskemål. Alla antagna leverantörer är kvalitetssäkrade och vi arbetar kontinuerligt med revision och uppföljning så att vi kan försäkra oss om att leverantörerna erbjuder god kvalitet.
Ramavtalet omfattar
Avtalet ska tillgodose era behov av bemanningstjänster inom nedan yrkeskategorier. Förutom dessa yrkeskategorier är ramavtalet indelat i 21 olika län. Yrkeskategorierna gäller enligt nedan och roller kan till exempel vara:
1. Personal och HR
HR-konsult/HR-strateg
HR-administratör
Löneadministratör
Annan roll, beskriven av upphandlande myndighet
2. Administration och internservice
Arkivarie
Kundservicepersonal
Assistent/sekreterare
Administratör
Registrator
Projektledare
Internservice
Annan roll, beskriven av upphandlande myndighet
3. Ekonomi
Controller/ekonom
Ekonomiassistent
Redovisningsekonom
Inköpare/upphandlare
Annan roll, beskriven av upphandlande myndighet
4. Information och kommunikation
Redaktör
Kommunikatör
Webbredaktör
Annan roll, beskriven av upphandlande myndighet
5. Fastighet
Fastighetsförvaltare
Drifttekniker
Vaktmästare
Fastighetsskötare
Förvaltare
Bovärd
Annan roll, beskriven av upphandlande myndighet
6. Interim chef
Chefstjänst med personalansvar och/eller ekonomiskt ansvar. Specificeras av upphandlande myndighet
Så avropar och beställer du
Kontrollera att ni är avropsberättigade på ramavtalet och gör först en avropsanmälan (kontrollera gärna med er upphandlingsavdelning). Beställning sker därefter genom rangordning. Ramavtalet tillämpar rangordning av tre leverantörer. De tre rangordnade leverantörerna är tilldelade ramavtal per län och per ovan angivna yrkeskategorier.
Stöd för avrop
Avrop sker via e-post, telefon eller fysiska möten. Vid en första kontakt kommer ni inom sex arbetstimmar erhålla skriftlig bekräftelse på att avropet är mottaget (vardagar mellan 9.00-17.00).
Efter skriftlig beställning gäller följande
Ramavtalsleverantören som är rangordnad som nummer ett är skyldig att besvara avropsförfrågan inom tre arbetsdagar med presentation av minst två kandidater för er att ta ställning till inför bemanningsuppdraget.
Om ingen av de två kandidaterna kan godkännas för uppdraget, får leverantören presentera ytterligare tre kandidater inom ytterligare två arbetsdagar. Om leverantören inte gör detta, eller om ni inte kan godkänna någon av de totalt fem kandidaterna, har ni rätt att vända er förfrågan till leverantör rangordnad nummer två, och så vidare.
Längre eller kortare leveranstid än tre plus två arbetsdagar kan ske vid överenskommelse mellan er och leverantören.
Kom ihåg att det är ni som bestämmer och anger nivå för utbildningsgrad, arbetslivserfarenhet med mera vid ert avrop. Kontroll av ställda krav på bemanningspersonalen görs av leverantören och ingår i uppdraget.
Se mer information i dokumentet Avropsvägledning under fliken Stöddokument.