Om ramavtalet
Ramavtalet förmedlar prenumerationer av allmän karaktär och inom samtliga vetenskapsområden från Sverige och ett hundratal andra länder. Leverantören hanterar kontakten med förlagen för exempelvis nybeställningar, avbeställnigar, förnyelser, betalningsstömmar, kontakter och reklamationer.
Du kan kontrollera växelkursen för utländska tidningar då den hämtas på beställningsdagen. Det finns också möjlighet att teckna prenumerationer med begränsad tidsperiod så att prenumerationen följer ditt förnyelseintervall.
Via leverantörens webbtjänst kan du utföra era prenumerationsärenden. Du kan via tjänsten exempelvis ta fram egna prenumerationsöversikter, se aktuella prisuppgifter samt göra beställningar, förnyelser och avbeställningar. Du kan också göra sökningar på bland annat titel, språk, ISSN-nummer samt på förlag. Det erbjuds kundanpassade söksidor där du får en bra översikt över dina prenumerationer.
Det finns också möjlighet att skapa integration för e-handel till leverantörens system.
Så avropar och beställer du
För att nyttja ramavtalet gör du en avropsanmälan till oss på Adda inköpscentral så får leverantören Prenax AB en avisering om det. De kontaktar sedan er med instruktioner om hur ni ansluter er till ramavtalet.
Om du varit kund tidigare på vårt ramavtal Prenumerationstjänster 2016
Har du pågående prenumerationer i avtal Prenumerationstjänster 2016 med leverantör (LM) och nu önskar ansluta till detta ramavtal så kommer era prenumerationer att överföras till systemen hos Prenax AB och fortsätta som vanligt för beställd period. Dessa påverkas inte av det nya avtalet.
Har du frågor till Prenax kan du kontakta dem direkt genom kontaktperson Anna Fahlander, se hennes kontaktuppgifter under fliken "Leverantörer".
Stöd för avrop
Under fliken Stöddokument finns det två dokument; Snabbguide Prenax Online samt Prenax - Information om leverantörens webbtjänst. Det ena är en snabbguide om webbtjänsten Prenax Online och det andra ger information om hur man som kund använder leverantörens webbtjänst.