Delområde 6 - Rekryteringsannonser i sociala medier

Delområdet omfattar riktade rekryteringsannonser i sociala medier för att nå en avsedd målgrupp.

Uppdragen kan omfatta rekryteringsannonser för samtliga typer av roller i er organisation. Ni kan få hjälp med formulering och annonsering i sociala medier i syfte skapa intresse för tjänsten och rikta annonsen till relevanta kandidater. Det är också möjligt att avropa varumärkeskampanjer från delområdet.

En mer utförlig beskrivning av ramavtalets omfattning framgår av kravspecifikationen som finns publicerad i TendSign, kapitel 9 i förfrågningsunderlaget (länk till TendSign finns under fliken Leverantörer på ramavtalssidan).

Välja avropssätt

För delområde 6 har vi en kombinerad avropsmodell där ni använder rangordning om ni ska avropa max 10 rekryteringsannonser. Avropet görs då från de tre leverantörer som finns listade nedan. Avropet görs då från den leverantör som är rangordnad nummer ett och därefter följer ni rangordningen.

Har ni istället ett löpande behov av rekryteringsannonser under en avgränsad tid gör ni en förnyad konkurrensutsättning. Det är viktigt att ni först avropsanmäler er för att kunna använda avtalet. Läs mer om avropsanmälan här!

Rangordning – vid enstaka behov

För avrop av enstaka rekryteringsannonser (upp till 10 stycken) gäller rangordning. Avrop kan då ske från nedanstående tre leverantörer utifrån följande rangordning:
  1. Jobtip Sweden AB
  2. We Select Sweden AB
  3. Zmash AB

Vid rangordning vänder ni er till den leverantör som är rangordnad etta i första hand. Kontaktuppgifter och organisationsnummer till respektive leverantör hittar du under fliken Leverantörer på ramavtalssidan.

Förnyad konkurrensutsättning – vid löpande behov

Vid köp av fler än 10 rekryteringsannonser eller om ni har ett löpande behov av rekryteringsannonser under en begränsad tid ska ni göra en förnyad konkurrensutsättning.  

När ni gör en förnyad konkurrensutsättning behöver ni se över hela er organisations behov och göra en uppskattning av hur många annonser ni behöver. Ni kan till exempel behöva 50 riktade rekryteringsannonser i sociala medier över en period om två år.

Förnyad konkurrensutsättning gäller även för enstaka affärer, till exempel varumärkesstärkande kampanjer för arbetsgivaren.

Mer information om hur avropen går till finns i avropsvägledningen.

Länkar för mer information delområde 6: