Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Digitala tjänster

Kategorin Digitala tjänster omfattar ramavtalsområden som underlättar digitalisering i offentlig sektor. Här hittar du verksamhetsstödjande systemlösningar, där grundläggande
e-förvaltningsstödjande tjänster är i fokus. Samhällstrycket som finns runt digitalisering genererar samverkan och inspiration överallt. Samarbetet med SKR och Inera ger mycket kraft för att kunna möta marknadens krav. 

Systemlösningar som stöttar i boknings- och bidragsprocessen

Ramavtalet Boknings- och bidragslösningar förenklar för föreningar, privatpersoner och företag att hitta och boka kommunala anläggningar och andra resurser som lokaler, samt att söka bidrag. Det bidrar till en öppnare tillgång och bättre utnyttjande av kommunala lokaler. Dessutom blir boknings- och bidragsprocesserna effektivare för såväl privatpersoner som för föreningar, företag och den kommunala förvaltningen. Läs mer om avtalet

Fortsatt stöd vid anslutning till Säker digital kommunikation

Flera illustrerade figurer med laptops

Säker digital kommunikation (SDK) skapar förutsättningar för enkel, säker och enhetlig hantering för informationsbyte av känslig information mellan verksamheter inom offentlig sektor. Inköpscentralen är delaktig i Ineras införandeprojekt för SDK, främst kopplat till metoder för att stimulera leverantörsmarknaden samt behovsfångst för utveckling av stöd för kommuner och regioner vid anslutning till SDK. Läs mer här

Ett samlat utbud skapar flexibilitet vid val av digitala och fysiska utskick

Ramavtalet gör det möjligt att effektivisera er verksamhet, sänka utskickskostnader och minska miljöpåverkan genom att välja digitala utskicksalternativ före utskick med fysisk postgång. Avtalet ger även en ökad möjlighet att digitalisera era försändelser till privatpersoner och företag, samt att göra detta på ett sätt som mottagaren önskar. Läs mer om avtalet Digitala- och fysiska utskickstjänster

Ramavtal inom Digitala tjänster

Namn Nuvarande avtalstid Min status
Boknings- och bidragslösningar 2017-2 2023-08-31 -
Digitala och fysiska utskickstjänster 2019 2024-12-14 -
E-arkiv 2016 2023-01-31 -

Pågående upphandlingar inom Digitala tjänster

Upphandling Status Sista datum för anbud Planerad avtalsstart
Bokning- och bidragslösningar 2022 Förstudie - Maj 2023
Säker digital kommunikation 2020 Avbruten - -
Digitala och fysiska utskickstjänster 2023 Förstudie - December 2024

Aktuellt

3 oktober 2022 | Upphandling | Ramavtal | IT och digitalisering

Nytt ramavtal gör det enkelt att få tillgång till rätt IT-kompetens

Nu är ramavtalet IT-konsulttjänster 2021 klart för avrop. Vi passade på att prata lite med kategori- och avtalsansvarig Tommy Olsson och upphandlarna Philip Johansson och Petra Hedén på Adda Inköpscentral om hur arbetet med upphandlingen har gått och vad som är bra med det nya ramavtalet.

Kontakta oss

Har du frågor kring hur du avropar från avtalen, ring 08 525 029 96 eller mejla inkopscentralen@adda.se

Har du frågor om kategorin, upphandlingarna eller ramavtalen kontakta Ida eller Raymond.

Ida Engberg

Ida Engberg

Kategoriansvarig digitala tjänster, Adda Inköpscentral
Tel:
08 709 59 94
Mobil:
072 546 15 41
Skicka e-post
Raymond Victorin

Raymond Victorin

Avtalsansvarig digitala tjänster, Adda Inköpscentral
Tel:
08 709 59 23
Mobil:
072 884 56 74
Skicka e-post