Om ramavtalet
Ramavtalet omfattar dokumenthanteringsprodukter, närliggande tjänster och programvaror. Med dokumenthanteringsprodukter avses MFP, skrivare, skannrar, storformatsskrivare och etikettskrivare.
Fördelar med ramavtalet
- Kvalitativa produkter till förmånliga priser.
- Långtgående kravställning vad gäller produkterna, tillvalen och servicevillkoren.
- Tydlig ansvarsfördelning mellan beställare och leverantörer.
Ramavtalet omfattar
Ramavtalet är indelat i sex delområden:
Varje delområde har en egen informationssida. Där finns länkar till stöd för avrop för det specifika delområdet.
Delområde 1: Stora MFP och Skrivare med serviceavtal
Delområde 1 passar dig som antingen vill ha en MFP eller en skrivare. En MFP är en multifunktionsskrivare som både kan skriva ut, skanna och kopiera dokument. En skrivare kan skriva ut dokument från en dator. Med serviceavtal menas att leverantören har ett service- och supportåtagande för levererade maskiner, komponenter och tillbehör, inklusive hårdvara och programvara.
Delområde 2: Små MFP och Skrivare utan serviceavtal
Delområde 2 passar dig som vill ha en mindre MFP eller skrivare.
Delområde 3: Skannrar utan serviceavtal
Delområde 3 passar dig som vill ha en skanner.
Delområde 4: Storformatsskrivare utan serviceavtal
Delområde 4 passar dig som vill ha en storformatsskrivare. En storformatsskrivare är en skrivare som kan skriva ut i större format.
Delområde 5: Etikettskrivare utan serviceavtal
Delområde 5 passar dig som vill ha etikettskrivare.
Delområde 6: Universell FollowMe-lösning
Delområde 6 passar dig som vill ha en FollowMe-lkösning. En FollowMe-lösningen är en lösning som till exempel gör det möjligt för användarna att skriva ut och släppa sina utskriftsjobb från alla aktiverade utmatningsenheter.
Så avropar och beställer du
Delområde 1 och 6: Avrop sker genom avropsförfarandet dynamisk rangordning. Inköpscentralen tillhandahåller ett stödverktyg för att underlätta för er och leverantörer att identifiera vinnaren i respektive avrop.
Delområde 2-5: Avrop sker genom beställning från tilldelad ramavtalsleverantör. I beställningen specificeras efterfrågade produkter, tillval, tjänster, programvaror, etc. samt tidpunkt för leveransen.
Stöd för avrop
På respektive delområdes informationssida finns ett antal stöddokument tänkta att underlätta ditt arbete med att beställa.