Banktjänster 2018 Kortinlösen och betalterminaler - avtalskort.pdf (169 kB, nytt fönster) |
All information om ramavtalet samlat i ett avtalskort.Här får du snabbt och överskådligt information om ramavtalet. |
Ramavtalet omfattar
Tjänsten kortinlösen omfattar inlösen och insättning på anvisat konto för korttransaktioner gjorda av bank, betal och kreditkort via betalterminaler, kassasystem med integrerad betalterminal samt via PSP leverantör avseende internetbetalning hos kund. Kortinlösen omfattas av tjänsterna inlösenavgift för debet och kreditkort inom EU samt kort utanför EU. Transaktioner kopplade till VISA och Mastercard ska kunna hanteras samt även utländska kort.
Tjänsten hyra av betalterminaler omfattar minst tillhandahållande av tre olika betalterminaler; stationär kassaintegrerad, stationär fristående och mobil fristående terminal.
Krav ställda för bland annat implementering, utbildning, support sam avveckling finns tydligt ställda i vårt förfrågningsunderlag.
Så avropar och beställer du
Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning (FKU). Se avropsvägledning och avropsmall för mer information.
Stöd för avrop
Banktjänster 2018 - Kortinlösen samt betalterminaler finns en framtagen mall som förenklar avrop. Vi rekommenderar att denna mall används för att ge er bästa svar och förutsättning för ett bra och tydligt avrop samt avtal med leverantör framåt.
Underlaget i ert avrop kan anpassas för att på bästa sätt möta era specifika behov. Vi har tagit fram en kravkatalog som ni kan tillämpa vid avrop, tillämpningen kan ske både som obligatoriska krav och utvärderingskriterier beroende på ert behov.