Pension 2019
Ramavtalet avser ett heltäckande utbud av pensionsadministration och övriga pensionstjänster. Målet är att erbjuda en helhetslösning som är enkel, trygg och säker.
Arbete pågår! Vi uppdaterar och förbättrar avtalssidorna. Vi ber er ha överseende med eventuella störningar under tiden som det arbetet pågår.
Ramavtalet avser ett heltäckande utbud av pensionsadministration och övriga pensionstjänster. Målet är att erbjuda en helhetslösning som är enkel, trygg och säker.
Ramavtalet omfattar följande tjänster:
Ramavtalet omfattar även möjlighet för upphandlande myndigheter att vid avrop ställa kompletterande krav och specificera villkor utifrån den upphandlande myndighetens behov. Preciserande och kompletterande krav kan ställas inom följande områden.
Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning (FKU). Se avropsvägledning och avropsstöd för mer information.
Pension 2019 har en ny uppdaterad mall för förnyad konkurrensutsättning. Vi rekommenderar att denna mall används för att ge er bästa svar och förutsättning för ett bra och tydligt avrop samt avtal med leverantör framåt.
Underlaget i ert avrop kan anpassas för att på bästa sätt möta ert specifika behov utöver det som kravställts i upphandlingen av ramavtalet. Vi har tagit fram en kravkatalog som ni kan tillämpa vid avrop, tillämpningen kan ske både som obligatoriska krav och utvärderingskriterier beroende på ert behov.
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.