Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Professionella tjänster

Banktjänster 2023-2 - Kortinlösen, betalterminaler och betalväxel

Syftet med upphandlingen är att erbjuda en helhetslösning som är kvalitativ, trygg och säker. Målet är att genom stöddokument bidra till en tydlig och enkel avropsprocess.

Status: Annonserad Öppet för att lämna anbud
Länk till annons
Planerad avtalsstart: september 2024
Sista anbudsdag: 2024-05-06

Kommande ramavtal ska ersätta befintliga avtalet Banktjänster 2018 – Kortinlösen och betalterminaler, som löper ut 2024-05-31. Det går bra att avropa från Banktjänster 2018 - Kortinlösen och betalterminaler fram tills dess, kontrakt kan därefter tecknas för en period av upp till fyra år.

Om upphandlingen

Upphandlingen omfattar följande tjänster och produkter:

  • Kortinlösen, inlösen och insättning på anvisat konto för korttransaktioner
  • Betalterminaler, hyra av betalterminaler
  • Betalväxel och checkout, utökade tjänster för betalning över internet

Varför upphandlar vi banktjänster?

Vi upphandlar dessa tjänster för att frigöra resurser för er och ge er en kvalitativ helhetslösning gällande kortinlösen och ta emot betalningar både fysiskt via betalterminal och/eller digitalt via betalväxel, allt utifrån ert behov.

Vi kommer löpande att förvalta och följa upp ramavtalet tillsammans med ramavtalsleverantörerna.

Hållbarhet i upphandlingen

För att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta görs under hela upphandlingens gång flera analyser av risker för negativ påverkan på människor, miljö och samhälle. Inom banktjänster kommer vi särskilt titta på tillgänglighetsfrågor, hållbara leveranskedjor (vad gäller betalterminalerna), klimatpåverkan utifrån lagringen av data och informationssäkerhet.

Tidplan för upphandlingen

Upphandlingen är annonserar och vi avser att ha ett färdigt ramavtal under Q3 2024.

Kontakt person bild

Charlotte Dagnäs

Kategoriansvarig professionella tjänster
Adda Inköpscentral
08 709 59 86
072 584 74 47
Prenumerera på Avtalsnytt