Upphandling och ramavtal
Här har vi samlat allt som rör Inköpscentralens ramavtal och upphandlingar. Vi berättar hur du kan bli kund eller ramavtalsleverantör, hur du beställer från våra ramavtal samt vilka stöd vi har vid inköp och användningen av ramavtalen.

För upphandlare
Kommuner, regioner och kommunala bolag kan bli kund hos oss och använda våra ramavtal.
För beställare
Det finns flera olika sätt att handla på ramavtalen.
För leverantörer
Stora som små företag kan bli leverantörer på våra ramavtal.
Det här är Adda Inköpscentral
Vi upphandlar nationella ramavtal och dynamiska inköpssystem (DIS) åt kommuner och regioner - både i eget namn och som ombud åt upphandlande myndigheter. Våra tjänster ska ha ett bra affärsmässigt innehåll och ett långsiktigt samhällsperspektiv. Därför erbjuder vi ramavtal och DIS som underlättar ditt arbete och bidrar till bättre hållbarhet och ett effektivt nyttjande av våra gemensamma resurser.
Hållbarhet ökar samhällsnyttan
Vi har en hållbarhets- och uppföljningsavdelning som säkerställer att hållbarhet väger tungt i alla våra avtal och att krav och villkor systematiskt följs upp under avtalstiden.
Specialistkompetens genom kategoristyrning
Genom kategoristyrning bygger vi kunskap inom våra områden, ramavtal och DIS för att vara riktigt vassa och relevanta inom våra specifika ramavtalskategorier.
Stockholms Inköpscentral (STIC)
STIC levererar ramavtal till ett antal stockholmskommuner som gått ihop för att tillsammans med oss bättre nyttja resurser i planerade och samordnade upphandlingar.
I en föränderlig värld behövs omvärldsbevakning
För att kunna erbjuda hållbara och stabila leveranskedjor måste vi förstå vår omvärld – oavsett om det gäller nya produkter och tjänster, marknadsutveckling eller beredskapsfrågor. Därför arbetar vi aktivt med omvärldsanalys tillsammans med SKR, våra kunder, leverantörer & branschorganisationer, akademi, statliga organisationer och EU.
Har du frågor?
Du är alltid välkommen att kontakta oss.
Tel: 08 525 029 96
E-post: inkopscentralen@adda.se