Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

HR

Bemanningstjänster 2024

Syftet med ramavtalet är att våra kunder ska på ett enkelt sätt kunna avropa tillfällig personal vid behov, till exempel vid arbetstoppar, sjukfrånvaro eller annan frånvaro av ordinarie personal.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: januari 2026

Bemanningstjänster 2024 ska ersätta befintligt ramavtal Bemanningstjänster 2020.

Upphandlingens omfattning

Upphandlingen omfattar bemanningstjänster främst inom administrativa roller.
Idag omfattar befintligt avtal följande yrkeskategorier:

  • Personal/HR
  • Administration/internservice
  • Ekonomi
  • Information/kommunikation
  • Fastighet
  • Interim chef

Vi kommer att se över ytterligare yrkeskategorier och roller, dock omfattas inte sjukvårdspersonal.

Varför upphandlar vi bemanningstjänster?

Ramavtalet ger er som kund ett stöd i att enkelt kunna avropa tillfällig personal vid behov.

Genom ett samordnat ramavtal tar vi fram vägledningar, mallar, ger stöttning vid avrop, samt förvaltar och följer upp ramavtalen löpande tillsammans med ramavtalsleverantörerna. I upphandlingen går vi grundligt igenom aspekter som hållbarhet, informationssäkerhet, och tar fram väl avvägda avtalsvillkor.

Hållbarhet i upphandlingen

Viktiga hållbarhetsaspekter är bland annat konsulters välmående och känsla av tillhörighet.
Vi har för avsikt att se över och analysera miljöpåverkan från datalagring.

Gå med i vår referensgrupp

Vill du ha möjlighet att bidra med dina erfarenheter och synpunkter inom bemanningstjänster. I så fall är du varmt välkommen att anmäla ditt intresse för att delta i vår referensgrupp. Att få in synpunkter från kunder har stor betydelse för en lyckad upphandling.
Klicka här för att anmäla dig till referensgruppen.

Tidplan för upphandlingen

Vi beräknar att annonsera upphandlingen i april 2025, för att ersätta befintligt ramavtal som löper ut i januari 2026.

Kontakt person bild

Viktor Anseus

Upphandlare
Adda Inköpscentral
08 709 55 76
072 998 11 72
Prenumerera på Avtalsnytt