Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2024
Det kommande avtalet ska underlätta köp av dokumenthanteringsprodukter som multifunktionsskrivare och etikettskrivare samt tillhörande tjänster till konkurrenskraftiga priser.
Om upphandlingen
Upphandlingen omfattar produkter och tjänster enligt nedan:
- Stora och små multifunktionsskrivare med eller utan serviceavtal
- Skannrar, etikettskrivare och storformatsskrivare utan serviceavtal
- FollowMe-print lösning
Omfattningen av upphandligen kommer att utredas löpande i förstudien och uppdateras därefter.
Varför upphandlar vi Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2024?
Upphandlingen ska bidra till att erbjuda kostnadseffektivitet genom affärsmässiga priser och villkor samt en smidig avropsprocess. Det ska främja hållbarhet med energieffektiva modeller och lösningar för minskad pappersanvändning med bra följsamhet samt resurseffektivitet.
Hållbarhet i upphandlingen
Inom produkt- och tjänsteområdet kommer hållbarhetsaspekter att beaktas genom hållbara leveranskedjor, cirkulär ekonomi, klimatpåverkan, miljö- och hälsoskadliga ämnen samt systematiskt miljöarbete.