Medicintekniska hjälpmedel STIC 2024
Denna upphandling gör vi på uppdrag av STIC:s medlemskommuner. Upphandlingen ska resultera i ett ramavtal som omfattar köp och hyra av hjälpmedel vid rörelsenedsättning, aktiviter i dagliga livet, arbetstekniska hjälpmedel, tillbehör, reservdelar samt tillhörande tjänster för successiva avrop under avtalstiden.
Vem kan använda STICs upphandlingar?
STIC, Stockholms inköpscentral består av kommunerna Danderyd, Järfälla, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Sollentuna, Solna, Täby, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö, Sundbyberg, Upplands-Bro och Upplands Väsby. Kommunerna väljer om de vill delta eller inte. Undrar du om din kommun, förvaltning eller kommunala bolag kommer att kunna använda ramavtalet när det är på plats, kontakta upphandlingsansvarig i din kommun.
Detta avtal ska ersätta det befintliga avtalet Medicintekniska hjälpmedel STIC 2020
Upphandlingens omfattning
Upphandlingen omfattar köp och hyra av hjälpmedel för rörelsenedsättning, aktiviteter i dagliga livet, arbetstekniska hjälpmedel, tillbehör, reservdelar samt tillhörande tjänster för successiva avrop under avtalstiden.
Upphandlingen omfattar även underhåll, reparation, akut avhjälpande och besiktning av både hyrda och avropsberättigades egenägda produkter.
Syftet med upphandlingen är att tillgodose avropsberättigade kommunernas behov av medicintekniska hjälpmedel.
Tidplan för upphandlingen
Vi avser ha ett färdigt ramavtal under augusti 2024.
STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta hannele.soderholm@adda.se