Städtjänster 2025
Syftet med upphandlingen är att erbjuda städtjänster av bra kvalitet som främjar sund konkurrens på marknaden.
Om upphandlingen
Upphandlingen omfattar städtjänster och tillhörande förbrukningsmaterial.
Varför upphandlar vi städtjänster?
Vi vill med detta ramavtal erbjuda städtjänster av bra kvalitet, med hög hållbarhetsprestanda och seriösa leverantörer. I förstudien kommer Adda att utreda hur en effektiv leverantörskontroll och uppföljning ska kunna ske.
Hållbarhet i upphandlingen
Fokus i denna upphandling av städtjänster är att verka för en sund konkurrens. Vi kommer i upphandlingen att beakta arbetsmiljöfrågor, lika rättigheter för arbetstagarna och arbetsrättsliga villkor gällande lön, semester och arbetstid.
Städmaterial och förbrukningsprodukter som används i tjänsten ska så långt det är möjligt vara miljömärkta samt främja en cirkulär ekonomi.
Gå med i vår referensgrupp
Vill du ha möjlighet att bidra med dina erfarenheter och synpunkter inom städtjänster? I så fall är du varmt välkommen att anmäla ditt intresse för att delta i vår referensgrupp. Att få in synpunkter från kunder har stor betydelse för en lyckad upphandling. Klicka här för att anmäla dig till referensgruppen.
Tidplan för upphandlingen
Vi beräknar att annonsera upphandlingen under det tredje kvartalet 2025 och avser att ha ett färdigt ramavtal under kvartal 2, 2026.