Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Fastighetsnära tjänster

Städtjänster 2025

Syftet med upphandlingen är att erbjuda städtjänster av bra kvalitet som främjar sund konkurrens på marknaden.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: Q2 2026

Om upphandlingen

Upphandlingen omfattar städtjänster och tillhörande förbrukningsmaterial.

Varför upphandlar vi städtjänster?

Vi vill med detta ramavtal erbjuda städtjänster av bra kvalitet, med hög hållbarhetsprestanda och seriösa leverantörer. I förstudien kommer Adda att utreda hur en effektiv leverantörskontroll och uppföljning ska kunna ske.

Hållbarhet i upphandlingen

Fokus i denna upphandling av städtjänster är att verka för en sund konkurrens. Vi kommer i upphandlingen att beakta arbetsmiljöfrågor, lika rättigheter för arbetstagarna och arbetsrättsliga villkor gällande lön, semester och arbetstid.

Städmaterial och förbrukningsprodukter som används i tjänsten ska så långt det är möjligt vara miljömärkta samt främja en cirkulär ekonomi.

Gå med i vår referensgrupp

Vill du ha möjlighet att bidra med dina erfarenheter och synpunkter inom städtjänster? I så fall är du varmt välkommen att anmäla ditt intresse för att delta i vår referensgrupp. Att få in synpunkter från kunder har stor betydelse för en lyckad upphandling. Klicka här för att anmäla dig till referensgruppen.

Tidplan för upphandlingen

Vi beräknar att annonsera upphandlingen under det tredje kvartalet 2025 och avser att ha ett färdigt ramavtal under kvartal 2, 2026.

Kontakt person bild

Pernilla Viktorsson

Upphandlare
Adda Inköpscentral
08 709 55 28
072 966 19 29
Prenumerera på Avtalsnytt