Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Fastighetsnära varor

Vitvaror inklusive hushållsapparater 2024

Ramavtalet ska erbjuda vitvaror, tvättstugeutrustning, småel och tillhörande tjänster. Syftet med upphandlingen är att erbjuda beställare ett enkelt sätt att avropa varor och eventuellt även tjänster i kommande ramavtal. Fokus i upphandlingen riktas mot hållbarhet och mervärden för avropande verksamheter.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: maj 2025

Vitvaror 2024 ska ersätta befintligt avtal Vitvaror 2019.

Upphandlingen omfattar

Upphandlingen omfattar:

  • Vitvaror
  • Utrustning till professionell tvättstuga
  • Småel

Upphandlingen kommer inte att omfatta professionella kök eller utrustning till storkök. Detta erbjuder vi redan genom vårt ramavtal Storköksutrustning.

Varför upphandlar vi Vitvaror inklusive hushållsapparater 2024?

Upphandlingen gör det möjligt för beställare att i framtida ramavtal kunna avropa varor med god kvalitet, där val av varor och eventuella tjänster kan göras bland annat utifrån hållbara krav och mervärden, samt ger beställare stöd vid urvalsprocessen både vid mindre och större avrop.

Adda förvaltar och följer upp ramavtalen löpande tillsammans med ramavtalsleverantörerna vilket underlättar för beställare

Hållbarhet i upphandlingen

Målet med upphandlingen är att lyfta fram produkter och eventuella tjänster till beställare utifrån de möjliga hållbarhetsmål som kan erbjudas av marknaden. Målet är att beställarens egna mål gällande hållbarhet och cirkularitet ska vävas in i underlagen.

Gå med i vår referensgrupp

Vi söker dig som idag avropar eller ansvarar för de avrop som sker från befintligt ramavtal och har erfarenheter som du vill dela med dig av för att utveckla kommande avtal. Vi söker också dig som vill vara med att utveckla kommande ramavtal för att bättre passa verksamhetens behov och där befintligt ramavtal idag behöver utvecklas. 

Tidplan för upphandlingen

Nu har delar av upphandlingsdokumenten publicerats i en extern remiss, se den här. Den externa remissen ger möjlighet för leverantörer och andra berörda parter inom området att bidra med sin kunskap och erfarenhet.

Vi beräknar att annonsera upphandlingen under det tredje kvartalet 2024 och avser att ha ett färdigt ramavtal på plats under det andra kvartalet 2025.

Har du frågor?

Du är alltid välkommen att kontakta oss!
08 525 029 96
Kontakt person bild

Pernilla Jönsson

Upphandlare
Adda Inköpscentral
040 685 25 91
072 999 24 39
Referensgrupp

Anmäl dig till referensgruppen genom att fylla i och skicka in vårt formulär för intresseanmälan. Anmälan är öppen för avropsberättigade myndigheter/enheter.

Prenumerera på Avtalsnytt