Inkasso- och påminnelsetjänster 2023

Inkasso- och påminnelsetjänster 2023

Omfattar ett heltäckande utbud av tjänster inom inkasso- och påminnelsehantering som möjliggör anpassning till era specifika riktlinjer och rutiner inom kravhantering.

Avtalsperiod:

2024-09-01 - 2028-08-31
Bild

Om ramavtalet

Tecknade ramavtal omfattar följande delområden:

  • Delområde 1: Kommuner och regioner
  • Delområde 2: Fastighet och Bostad
  • Delområde 3: Energi och VA

Delområdena omfattar nedanstående tjänster:

  • Påminnelsetjänster
  • Inkassotjänster
  • Delgivningstjänster
  • Tillvalstjänster- proaktiva varningsbrev, sms-uppmaning och telefonsamtal
  • Tjänster vid rättsliga åtgärder
  • Juridiska tjänster
  • Efterbevakning
  • Utlandsinkasso
  • Övriga tjänster – dementi, dödsbobevakning, skuldsanering, konkurshantering
  • Tilläggstjänster hyror (endast delområde 1 och 2)
  • Tilläggstjänster energi/VA (endast delområde 3)

Så avropar och beställer du

Avrop sker genom att kontrakt tecknas med antagen leverantör. Innan kontrakt tecknas ska ni och leverantören ta fram en rutinbeskrivning som är anpassad efter ert behov och krav.

 

Leverantör

Här finns kontaktuppgifter till leverantören och genväg till Tendsign.

Är jag berättigad

Ta reda på om du kan använda avtalet.

Nyttor

Enkelhet

Enkla avrop då det endast är en antagen leverantör med möjlighet att precisera och avropa den bästa lösningen utifrån ert behov. Det är möjligt att anpassa till era specifika riktlinjer och rutiner inom påminnelse- och kravhantering.

Effektivisering

Tydlig avropsvägledning och stöd för att genomföra avrop medför att ni kan spara mycket tid, resurser och kostnader i processen. Samtliga kostnader definierade i en heltäckande och tydlig prislista.

Innovation

Avtalet erbjuder tjänster/funktioner som bedöms skapa mervärde både för er och gäldenär. Fokus är att balansera en effektiv skuldindrivning med att motverka överskuldsättning och onödiga kostnader för gäldenären. Det ger även en möjlighet till effektiv och proaktiv hantering i indrivningens alla faser.

Digitalisering

Hög servicenivå och tillgänglighet via digitala processer. Webbaserade system både för er och gäldenären där ärendet kan följas genom hela processen.

Uppföljning

Vi genomför flera uppföljningar på våra ramavtal under avtalsperioden. Under Leverantörer hittar du resultatet från uppföljningar av leverantörerna på ramavtalet. Vi publicerar resultatet löpande.

Hållbarhet och globala mål

Vi arbetar för att skapa en hållbar, inkluderande och rättvis utveckling i linje med Agenda 2030. Här hittar du en sammanställning av de hållbarhetskrav och villkor som har ställts i upphandlingen samt de globala mål som avtalet bidrar till att uppnå.
Vill du ha en genomgång av avtalet?

Få svar på dina frågor inför ditt kommande avrop, boka möte med oss.

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i februari 2025.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.

Publicerad 2024-06-13 Uppdaterad 2025-02-27