Just nu har vi problem med vissa funktioner på webben. Vi arbetar med att lösa problemet.

Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

1 december 2021 Upphandling | Ramavtal | IT och digitalisering

Efterfrågat ramavtal erbjuder skrivare med många funktioner

Det är första gången som Adda Inköpscentral kan erbjuda skrivare på ramavtal och efterfrågan har varit stor. Vi bad upphandlingsteamet berätta lite kort om arbetet med upphandlingen och det färdiga ramavtalet. Här svarar kategori- och avtalsansvarig Tommy Olsson och upphandlaren Niclas Andersson på fyra snabba frågor.

news-icon

Hur har upphandlingen gått?

- Det har varit ett mycket omfattande projekt som inleddes med en förstudie 2019. Därefter genomförde vi en RFI (request for information) och en extern remiss för att verkligen förankra upphandlingens omfattning och kravställning med marknaden och våra kunder, berättar Niclas.

Vad är bra med det nya ramavtalet?

- Vi är mycket glada över att vi nu kan erbjuda ramavtal inom samtliga sex delområden vilket täcker ett brett behov av olika typer av produkter inom kategorin, säger Niclas och Tommy tar vid:

- Delområde 1, som omfattar stora multifunktionsskrivare och skrivare med serviceavtal är väl det område som kommer dra till sig mest intresse. Det omfattar 14 olika typkonfigurationer med närliggande tjänster, tillbehör, förbrukningsmaterial och reservdelar, berättar Tommy.

Vilken är den största nyttan för kunden?

- Avtalet är heltäckande där alltifrån leverans och utbildning till support och återtagande av produkter finns med. Med genomarbetade villkor blir det förhoppningsvis fördelaktigt för våra beställare att använda avtalet konstaterar Tommy och Niclas håller med:

- Vi har arbetat hårt för att det ska vara lätt att förstå vad som erbjuds och enkelt att avropa på avtalet, berättar han. Vi har också fått bekräftat att de priser vi har är mycket bra.

Till sist, vad är ni mest nöjda med?

- Det har varit en lång resa och visst är det skönt att vi får avsluta med att ingå avtal. Det ska bli spännande att se resultatet och mottagandet från alla beställare över hela landet. Jag har blivit kontaktad av flera kunder den senaste tiden som verkligen ser fram emot att använda detta avtal, avslutar Tommy.

Här kan du läsa mer om ramavtalet.

Kommentarer (0)
Skriv en kommentar
Tilldelade leverantörer

ATEA Sverige AB

Canon Svenska AB

Perfect Print AB

Ricoh Sverige AB

Xerox Sverige AB

Läs mer om avtalet

Vill du läsa mer om ramavtalet Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2019? Här kan du ta del av ytterligare information, stödmaterial med mera.