Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

1 februari 2023 Fastighetsförvaltning | Upphandling | Ramavtal

Enkelt, prisvärt och hållbart med målet att förbättra inomhusmiljön

I dag är ramavtalet Entrémattor klart för avrop. Vi passade på att prata lite med avtalsansvarig Christina Öhlund, upphandlaren Ebba Melchior och hållbarhetsstrategen Anna Löfström på Inköpscentralen om hur arbetet med upphandlingen har gått och vad som är bra med det nya ramavtalet.

news-icon

Hur har upphandlingen gått?

– Den har gått bra och vi är nöjda med resultatet. Efter överprövning av tidigare upphandling våren 2022 och en kortare period av avtalslöshet är vi nu glada att äntligen kunna dra igång det nya avtalet, berättar Ebba.

Vad är bra med det nya ramavtalet?

– Det hjälper våra kunder att minska slitaget på sina golv och bidrar till en renare och trevligare miljö. Mattutbyte och underhåll är också viktigt ur ett hälsoperspektiv, till exempel på förskolor där barnen ofta sitter på golvet, säger Ebba och Christina nickar instämmande. Hon fortsätter:

– På ramavtalet finns ett brett sortiment av mattor i olika kvaliteter och storlekar. Det är enkelt att antingen hyra eller köpa entrémattor av god kvalitet och till bra priser.

Vad är den största skillnaden från tidigare ramavtal?

– Vi har ett större fokus på hållbarhet än tidigare. Det gör att vi kan underlätta för våra kunder att nå målen i Agenda 2030. Den som använder avtalet har till exempel rätt att få en rapport om transporternas klimatpåverkan och tvätterierna ska ställa om till fossilfri drift under ramavtalets löptid, berättar Anna.

Till sist, vad är ni mest nöjda med?

– Att vi nu har ett prisvärt och flexibelt ramavtal som kan anpassas efter kundernas behov. Förutom köp eller hyra av entrémattor omfattar det också komplett service där till exempel tvätt och regelbundna byten ingår, avslutar Christina.

Vill du veta mer? 

Läs mer om Entrémattor 2021-2 här

Välkommen på seminarium! Anmäl dig gärna till våra digitala seminarier 9 februari eller 7 mars. Då berättar vi mer om avtalet och hur du kommer igång med dina avrop. Läs mer och anmäl dig här

 

Kontakt person bild
Kategoriansvarig Fastighetsnära varor och tjänster
Adda Inköpscentral
08 709 59 35
072 584 74 46
Kontakt person bild
Upphandlare
Adda Inköpscentral
031 701 66 90
072 999 24 18
Kontakt person bild
Hållbarhetsstrateg
Adda Inköpscentral
040 685 25 97
072 999 42 70