Just nu har vi problem med vissa funktioner på webben. Vi arbetar med att lösa problemet.

Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

1 november 2023 Fastighetsförvaltning | Ramavtal

Nytt ramavtal för hygienartiklar och städmaterial klart för avrop

Ramavtalet Hygienartiklar och städmaterial 2022-2 är nu klart för avrop. Ramavtalet erbjuder ett heltäckande sortiment som täcker era behov av hygienartiklar och städmaterial inom exempelvis äldreomsorg, vård och skola.

news-icon

Inför avtalsstart passade vi på att prata lite med avtalsansvarig Christina Öhlund, upphandlaren Nina Lindoff och hållbarhetsstrategen Anna Löfström om hur arbetet med upphandlingen har gått och vad som är bra med det nya ramavtalet.

Hur har upphandlingen gått?

- Upphandlingen har gått bra och enligt tidplanen, säger Nina.

Vad är bra med det nya ramavtalet?

- Ramavtalet har ett brett sortiment av varor som kunderna efterfrågar, berättar Christina. På ramavtalet finns även ett stort utbud av varor som är miljömärkta med Svanen, EU Ecolabel och Bra miljöval samt varor bestående av biobaserade råvaror, återvunnen plast och returpapper, tillägger Anna.

Vad är den största skillnaden från tidigare ramavtal?

- I det tidigare ramavtalet antog vi bara en leverantör, medan vi nu har tre leverantörer på avtalet. Hållbara varor var i det tidigare avtalet placerade i ett eget delområde, medan det nu har blivit en naturlig del av sortimentet, säger Nina.

Till sist, vad är ni mest nöjda med?

- Leverantören på ramavtalet kommer att visa upp sin klimatredovisning, men också bedriva ett systematiskt arbete för att minska sin klimatpåverkan från transporter av varor, avslutar Christina.

Läs mer om ramavtalet här

Kontakt person bild

Christina Öhlund

Kategoriansvarig Fastighetsnära varor och tjänster
Adda Inköpscentral
08 709 59 35
072 584 74 46
Kontakt person bild

Nina Lindoff

Upphandlare
Adda Inköpscentral
Kontakt person bild

Anna Löfström

Hållbarhetsstrateg
Adda Inköpscentral
040 685 25 97
072 999 42 70