Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

1 september 2023 Beredskap | Fastighetsförvaltning | Upphandling | Ramavtal

Nytt ramavtal förenklar anskaffning av livsmedel inom krisberedskap

Nu är ramavtalet Livsmedel krisberedskap 2023 klart för avrop. Avtalet består av fem olika anbudsområden och erbjuder livsmedel inom krisberedskap och stödjer måltidsverksamheter i deras arbete för att stärka sin krisberedskap.

news-icon

Vi passade på att prata med avtalsansvarig Helena Eggens och upphandlaren Pernilla Jönsson om hur arbetet har gått, vilka nyttor som finns och vad som är nytt i ramavtalet.

Hur har upphandlingen gått?

- Den har gått bra! Vi har haft en stor referensgrupp som har fått tycka till om upplägg och innehåll. Därför kan vi nu erbjuda ett ramavtal som kommer att passa många verksamheter hos beställare, säger Pernilla. 

Vad är bra med det nya ramavtalet?

- Den stora nyttan är att det förenklar anskaffning av denna typ av livsmedel. Med detta ramavtal är vi ett stöd till kommuner och regioner i deras arbete för att stärka sin krisberedskap. Beställare har möjlighet att avropa direkt från avtalet. Det är även möjligt att genomföra förnyade konkurrensutsättningar för att få anpassade varor eller tjänster kopplade till varorna, berättar Helena. 

Till sist, vad är ni mest nöjda med?

- Vi är glada och nöjda över att kunna erbjuda ett ramavtal med ett brett sortiment hos de två antagna leverantörerna, och att vi har olika varugrupper för att täcka olika verksamheters behov, avslutar Pernilla.

Vill du veta mer om ramavtalet? Den 5 och 12 september bjuder vi in till digitala informationstillfällen där vi går igenom avtalet och hur du avropar. Det finns även möjlighet att ställa frågor. 

Registrera dig till den 5 september

Registrera dig till den 12 september

Här kan du läsa mer om ramavtalet

Kontakt person bild

Helena Eggens

Avtalsansvarig Fastighetsnära varor
Adda Inköpscentral
08 709 55 55
072 889 91 92
Kontakt person bild

Pernilla Jönsson

Upphandlare
Adda Inköpscentral
040 685 25 91
072 999 24 39
Prenumerera på Avtalsnytt