Våra verksamhetssystem
Adda inköpscentral använder Mercell TendSign som stöd för upphandlingar och förvaltning av avtal. Ett nytt avtal har tecknats för Mercells TendSign vilket innebär att vi fortsätter vårt samarbete men nu med fler moduler och nya arbetssätt och integrationer. Det nya systemet implementeras under hösten 2023.

Under vintern 2022/2023 har inköpscentralen genomfört en upphandling av ett mer omfattande verksamhetssystem som också inkluderar stöd för uppföljning.
Vad blir skillnaden för mig som använder Inköpscentralens ramavtal och DIS?
Det nya verksamhetssystemet har stöd för hela processen från en upphandling planeras tills ett ramavtal eller DIS upphör. Det innebär att allt det arbete som genomförs kopplat till ett ramavtal eller DIS blir lättare att följa.
Ställ frågor eller lämna önskemål om verksamhetssystemet
Ta gärna kontakt med oss om du har frågor om verksamhetssystemet eller om du har förslag och önskemål som du vill att vi ska känna till. Mejla till inkopscentralen@adda.se.
Ta del av upphandlingsdokumentet
Vill du ta del av upphandlingsdokumentet som användes i upphandlingen av Inköpscentralens verksamhetssystem? Här kan du ladda ned underlaget.



Kom och träffa oss den 14 november på Mercell LIVE, ni hittar oss både på scenen och i vår utställningsmonter. Vi ser fram emot att träffa dig där!