Inköpscentralens kundaktiviteter
Vi anordnar regelbundet aktiviteter för dig som är kund hos oss, även du som funderar på att bli kund är välkommen vid dessa tillfällen. Det kan bland annat vara avtalsinformation, informationsdagar och beställardagar.

Ramavtalsinformation
När vi har ett nytt ramavtal klart för avrop har vi ett informationstillfälle. Vi går igenom vad som är upphandlat, hur du använder ramavtalet och de avropsstöd som vi har tagit fram. Vi lyfter nyttan för dig som kund och visar var du kan ta del av mer information. Det finns också tid för frågor eller om du har några funderingar kring avtalet.
Seminariet sker digitalt via Teams och vi skickar ut presentationen efteråt.
Informationsträffar och kunddagar
Vi bjuder regelbundet in till olika informationsträffar och kunddagar där vi informerar om våra ramavtalsområden. Det är en uppskattad mötesform där vi träffar både beställare och upphandlingsansvariga i kommuner och regioner och ibland är även våra leverantörer med.

30-31 maj: Beställardagar Fordon
Kom och lär dig mer om våra ramavtal inom kategorin Fordon. Du får bland annat lära dig mer om vätgas som drivmedel och provköra eldrivna personbilar från tre av leverantörerna på ramavtalet Fordon 2022.

Ta del av Adda Inköpscentrals möbeldagar i efterhand
Under möbeldagarna berättade vi om våra ramavtal för möbler. Inspelningarna riktar sig till dig som är nyfiken och vill börja använda avtalen eller dig som redan idag avopar från något av dem.

Vill du vara med och bidra till relevanta ramavtal?
Då ska du vara med i någon av våra referensgrupper. För att våra upphandlingar och ramavtal ska bli så bra som möjligt behöver vi din kompetens och erfarenhet.
Hjälp oss att fånga in de behov som ni står inför.