Sommarperiod 2023 – Solcellslösningar 2019
Adda Inköpscentral tar emot och prövar leverantörsansökningar till DISet löpande även under sommarperioden.
Vad gäller annonseringar av specifika upphandlingar i DISet är sista annonseringsdagen för Solcellslösningar 2019 den 16 juni och DISet öppnar igen för annonsering den 7 augusti.
Om ramavtalet
Upphandling genomförs enligt ABK 06. Stöd ges genom mall för administrativa föreskrifterna som ansluter till AMA Konsult 10, förslag på krav, utvärdering samt mall för kontrakt. Underlaget ger användaren flexibilitet i vid genomförande av konsultupphandling då den begränsning som finns för användandet är att uppdraget ska ha koppling till solceller. Inköpscentralen har tagit fram en informationsfolder ”Solenergi” som övergripande presenterar hur solenergi produceras och vilka regler som gäller.
Det dynamiska inköpssystemet (DIS) omfattar
Upphandlingen inom DIS:et avser konsulttjänster med koppling till solceller.
Så avropar och beställer du
Upphandling genomförs genom Inköpscentralen i upphandlande myndighets namn. Kontakta oss via följande e-postadress dis@adda.se så återkommer vi så fort vi kan.
Stöd för avrop
Följande stödmaterial finns för genomförande av upphandling inom detta DIS:
- Administrativa föreskrifter som ansluter till AMA konsult 10
- Upphandlingsunderlag gällande solcellslösningar 2019 – Konsulter
- Avropsvägledning solcellslösningar 2019 – Konsulter
- Kontrakt mall
- Flödesschema Upphandling Solcellslösningar 2019 – Konsulter
- Solenergi- folder
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.